Strona Gminy Baruchowo : www.baruchowo.pl
 > Regulamin Organizacyjny ÅšDS
Regulamin Organizacyjny ÅšDS
Regulamin organizacyjny Åšrodowiskowego Domu
Samopomocy w Czarnem 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
ÅšRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY
W CZARNEM


I.Przepisy ogólne


§ 1.Åšrodowiskowy Dom Samopomocy w Czarnem, zwany dalej „Domem” dziaÅ‚a na podstawie:
1.Ustawy o pomocy spoÅ‚ecznej z dnia 12 marca 2004r. (Dz.U. z 2013r, poz. 182, j.t. z późn.zm.).
2.Ustawy o ochronie zdrowia psychicznego z dnia 19 sierpnia 1994r. (Dz.U. z 2011r., Nr 231, poz. 1375).
3.RozporzÄ…dzenia Ministra Pracy i Polityki SpoÅ‚ecznej z dnia 9 grudnia 2010r. w sprawie Å›rodowiskowych domów samopomocy (Dz.U. z 2010r., Nr 238 , poz. 1586)
4.UchwaÅ‚y Nr XIII.58.2011 Rady Gminy Baruchowo z dnia 12 października 2011r. w sprawie nadania Statutu Åšrodowiskowego Domu Samopomocy dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Baruchowie z siedzibÄ… w Czarnem (Dz.Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 2011r. Nr 268, poz. 2663, z 2014r. poz. 2714).
5.Niniejszego regulaminu.

§ 2.1.Regulamin  okreÅ›la porzÄ…dek wewnÄ™trzny w  Domu, a także zwiÄ…zane z pracÄ… obowiÄ…zki Domu i jego pracowników.
2.Przed przyjÄ™ciem do pracy każdy z pracowników winien być zapoznany z niniejszym regulaminem.
3.Postanowienia regulaminu dotyczÄ… uczestników oraz wszystkich pracowników Domu bez wzglÄ™du na rodzaj pracy i zajmowane stanowisko sÅ‚użbowe.


§ 3.1.Dom jest placówkÄ… dziennego pobytu dziaÅ‚ajÄ…cÄ… caÅ‚orocznie, czynnÄ… od poniedziaÅ‚ku do piÄ…tku w godzinach od 8.00 do 16.00.
2.Po uzgodnieniu z uczestnikami lub ich opiekunami Dom może być zamkniÄ™ty w czasie ferii zimowych lub wakacji na okres do 15 dni roboczych, po uprzednim poinformowaniu, z dwutygodniowym wyprzedzeniem, jednostki prowadzÄ…cej  oraz WydziaÅ‚u Polityki SpoÅ‚ecznej UrzÄ™du Wojewódzkiego w Bydgoszczy.

§ 4.1.Dom jest przeznaczony jest dla  osób powyżej 16 roku życia przewlekle psychicznie  chorych, upoÅ›ledzonych umysÅ‚owo i wykazujÄ…cych inne przewlekÅ‚e zaburzenia czynnoÅ›ci    psychicznych (typ Domu A,B,C), które nie wymagajÄ… leczenia szpitalnego,  zamieszkaÅ‚ych na 
terenie gminy Baruchowo i spoza terenu gminy Baruchowo na mocy porozumienia pomiÄ™dzy Wójtem Gminy Baruchowo, a przedstawicielami jednostek samorzÄ…du terytorialnego (gmin oÅ›ciennych), które powierzyÅ‚y gminie Baruchowo realizacjÄ™ zadania publicznego.
2.W razie czÄ™stych nieobecnoÅ›ci osób uczestniczÄ…cych w zajÄ™ciach w Domu na mocy decyzji administracyjnej, trwajÄ…cych przez okres dÅ‚uższy niż 10 dni roboczych i zwiÄ…zanej z tym możliwoÅ›ci Å›wiadczenia usÅ‚ug dla dodatkowych osób, do Domu mogÄ… być skierowane nastÄ™pne osoby, jednak w liczbie nie przekraczajÄ…cej liczby uczestników o czÄ™stych nieobecnoÅ›ciach.


§ 5.W ramach dziaÅ‚alnoÅ›ci Domu, za zgodÄ… kierownika Domu, w wyznaczonych przez niego dniach i godzinach, mogÄ… odbywać siÄ™ zajÄ™cia klubowe przeznaczone dla osób oczekujÄ…cych na przyjÄ™cie do Domu oraz byÅ‚ych uczestników (wprowadzone odrÄ™bnym zarzÄ…dzeniem).


§ 6.1.Domem kieruje Kierownik, który jest zwierzchnikiem sÅ‚użbowym w stosunku do pracowników Domu. Kierownik wykonuje wobec pracowników czynnoÅ›ci w sprawach z zakresu   prawa pracy.
2.Kierownika zatrudnia i zwalnia Wójt Gminy Baruchowo.


§ 7.1.Dom jest jednostkÄ… budżetowÄ… Gminy Baruchowo finansowanÄ… za jej poÅ›rednictwem ze Å›rodków otrzymanych na realizacjÄ™ zadaÅ„ zleconych przez WojewodÄ™ Kujawsko-Pomorskiego w Bydgoszczy.
2.Dom jest jednostkÄ… organizacyjnÄ… sektora finansów publicznych, podsektora samorzÄ…dowego.
3.Dom prowadzi działalność niezarobkową. Dochody Domu stanowią:
1)dotacje od Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w Bydgoszczy,
2)dofinansowanie ze Å›rodków wÅ‚asnych budżetu gminy,
3)darowizny, zapisy i spadki,
4)inne dochody.
Dochody wpłacane są na konto Urzędu Gminy.


§ 8.Przy wykonywaniu czynnoÅ›ci kancelaryjnych w Domu stosuje siÄ™ odpowiednie rozporzÄ…dzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dziaÅ‚ania archiwów zakÅ‚adowych  (Dz.U. z 2011r.,  nr 14, poz. 67).


II.Ramowy zakres zadań Środowiskowego Domu Samopomocy

§ 9.1.Dom skupia osoby, które ze wzglÄ™du na chorobÄ™ lub niepeÅ‚nosprawność wymagajÄ… częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbÄ™dnych potrzeb życiowych.
2.Celem i przedmiotem dziaÅ‚ania Domu jest zapewnienie uczestnikom oparcia spoÅ‚ecznego pozwalajÄ…cego im na usamodzielnienie w takim zakresie, jakim jest to możliwe i integracjÄ™ spoÅ‚ecznÄ… rozumianÄ… jako przywrócenie możliwoÅ›ci peÅ‚nienia powszechnie dostÄ™pnych w danej spoÅ‚ecznoÅ›ci ról spoÅ‚ecznych.
3.Do zadaÅ„  Domu  w szczególnoÅ›ci należy :
1) prowadzenie zajęć wspierajÄ…co- aktywizujÄ…cych obejmujÄ…cych w szczególnoÅ›ci:
a)trening funkcjonowania w codziennym życiu, w tym trening dbałości o wygląd zewnętrzny i trening nauki higieny, trening kulinarny, trening umiejętności praktycznych,trening gospodarowania własnymi środkami finansowymi, trening lekowy/zdrowotny,
b)trening umiejÄ™tnoÅ›ci interpersonalnych i rozwiÄ…zywania problemów, w tym: ksztaÅ‚towanie pozytywnych relacji uczestnika z osobami bliskimi, sÄ…siadami, z innymi osobami w     różnych sytuacjach życia codziennego,
c)trening umiejętności komunikacyjnych,
d)trening umiejÄ™tnoÅ›ci spÄ™dzania czasu wolnego, w tym: rozwijanie zainteresowaÅ„ literaturÄ…,   audycjami radiowymi, telewizyjnymi, Internetem, udziaÅ‚ w spotkaniach towarzyskich i    kulturalnych,
e)poradnictwo psychologiczne,
f)zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,
g)terapię ruchową, w tym zajęcia sportowe, turystykę i rekreację;
h)kulturoterapiÄ™,
i)relaksacjÄ™;
j)ergoterapiÄ™,
k)zajęcia techniczno-plastyczne;
l)zajęcia rękodzielniczo-krawieckie;
2)udzielanie pomocy w załatwianiu spraw urzędowych;
3)udzielanie pomocy w dostÄ™pie do niezbÄ™dnych Å›wiadczeÅ„ zdrowotnych, w tym uzgadnianie wizyt u lekarza, pomoc w zakupie leków, pomoc w dotarciu do jednostek ochrony zdrowia;
4)ochrona godnoÅ›ci osobistej i poczucia intymnoÅ›ci uczestników;
5)zapewnienie niezbędnej opieki,
6)zapewnienie uczestnikom możliwości rozwijania indywidualnych uzdolnień i zainteresowań;
7)zapewnienie integracji spoÅ‚ecznej uczestników;
8)prowadzenie profilaktyki w zakresie zdrowia psychicznego i somatycznego;
9)dbanie o bezpieczne i higieniczne warunki pobytu;
10)zapewnienie przynajmniej jednego  posiÅ‚ku dziennie (tym jednego gorÄ…cego);
11)ksztaÅ‚towanie wobec uczestników wÅ‚aÅ›ciwych postaw spoÅ‚ecznych, a zwÅ‚aszcza tolerancji, akceptacji i pozytywnych wiÄ™zi miÄ™dzyludzkich.
4. Zadania Domu realizuje kierownik przy pomocy odpowiednio przygotowanej kadry kierujÄ…c siÄ™ zasadÄ… dobra uczestników i ich rodzin oraz poszanowania ich godnoÅ›ci i prawa do  samostanowienia.
5.W zakresie realizacji swoich zadaÅ„  Dom  wspóÅ‚pracuje z placówkami sÅ‚użby zdrowia, rodzinami (opiekunami), odpowiednimi organami administracji rzÄ…dowej i samorzÄ…dowej,  organizacjami pożytku publicznego w  rozumieniu ustawy o organizacjach pożytku  publicznego i wolontariacie oraz innymi jednostkami Å›wiadczÄ…cymi usÅ‚ugi dla osób  niepeÅ‚nosprawnych.


III. Wewnętrzna struktura organizacyjna oraz zasady działania

§ 10.1.KadrÄ™ Domu tworzÄ… kierownik oraz pracownicy zatrudnieni w dwóch pionach: terapeutycznym - Å‚Ä…cznie 3,75 etatu oraz administracji i obsÅ‚ugi - Å‚Ä…cznie 1 etat.
2.Do pionu terapeutycznego zalicza siÄ™ pracowników posiadajÄ…cych kwalifikacje umożliwiajÄ…ce realizacjÄ™ zadaÅ„ Domu opisanych w § 9 pkt 3. Posiadane przez pracowników kwalifikacje zawodowe odpowiadajÄ… potrzebom Domu.
3.Do pionu administracji i obsÅ‚ugi zalicza siÄ™ nastÄ™pujÄ…ce stanowiska: ksiÄ™gowego ½ etatu oraz sprzÄ…taczki ½ etatu.
4.Pracownicy, których zakres obowiÄ…zków obejmuje prowadzenie treningów umiejÄ™tnoÅ›ci spoÅ‚ecznych, sÄ… zobowiÄ…zani posiadać przeszkolenie i doÅ›wiadczenie w zakresie umiejÄ™tnoÅ›ci ksztaÅ‚towania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowaÅ„, ksztaÅ‚towania nawyków celowej aktywnoÅ›ci, prowadzenia treningu zachowaÅ„ spoÅ‚ecznych.
5.Pracownicy pionu terapeutycznego powinni posiadać co najmniej póÅ‚roczny staż pracy na stanowisku, na którym mieli bezpoÅ›redni kontakt z osobami z zaburzeniami psychicznymi.

§ 11.Zakresy czynnoÅ›ci pracowników:
1.Do zadaÅ„ Kierownika  Domu należy w szczególnoÅ›ci:
1)określenie organizacji Domu, form, metod pracy oraz zakresu i poziomu świadczonych usług,
2)prowadzenie polityki kadrowej i realizacja zasad polityki kadrowej oraz ułatwienie pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
3)zapewnienie skutecznej kontroli realizowanych zadaÅ„ i przestrzeganie przepisów prawa,
4)nawiÄ…zywanie i rozwiÄ…zywanie stosunku pracy z pracownikami Domu,
5)organizowanie pracy w sposób zapewniajÄ…cy peÅ‚ne wykorzystanie czasu pracy, jak również osiÄ…gniÄ™cie przez pracowników przy wykorzystaniu ich uzdolnieÅ„ i kwalifikacji, wysokiej wydajnoÅ›ci i należytej jakoÅ›ci pracy,
6)zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz prowadzenie systematycznych szkoleÅ„ pracowników w zakresie bhp i ppoż,
7)zaspokojenie w miarÄ™ posiadanych Å›rodków, socjalnych potrzeb pracowników,
8)stosowanie obiektywnych i sprawiedliwych kryteriów oceny pracowników oraz wyników ich pracy,
9)wpÅ‚ywanie na ksztaÅ‚towanie w zakÅ‚adzie pracy zasad współżycia spoÅ‚ecznego,
10)ksztaÅ‚towanie wÅ›ród personelu wÅ‚aÅ›ciwego stosunku do powierzonych zadaÅ„, kultury pracy, zasad gospodarnoÅ›ci i rzetelnoÅ›ci w pracy,
11)sporządzanie sprawozdania finansowego zgodnie z odrębnymi przepisami,
12)organizowanie, co najmniej raz na 6 miesiÄ™cy, zajęć i szkoleÅ„ dla pracowników w zakresie tematycznym wynikajÄ…cym ze zgÅ‚oszonych przez nich potrzeb, zwiÄ…zanych z funkcjonowaniem Domu,
13)opracowywanie sprawozdania z dziaÅ‚alnoÅ›ci Domu w roku budżetowym i przesyÅ‚anie go jednostce prowadzÄ…cej lub zlecajÄ…cej, a także wÅ‚aÅ›ciwemu do spraw pomocy spoÅ‚ecznej wydziaÅ‚owi urzÄ™du wojewódzkiego w terminie do dnia 15 lutego po okresie sprawozdawczym.

2.Kierownik Domu jest uprawniony w szczególnoÅ›ci:
1)reprezentowania Domu wobec organu stanowiącego, organu wykonawczego oraz innych instytucji i organizacji w ramach otrzymanych uprawnień i kompetencji;
2)gospodarowania mieniem ruchomym oddanym do używania, z zachowaniem przepisów ustawy o finansach publicznych;
3)przyjowania interwencji, skarg i wniosków, analizowania i zapewnienia terminowej ich realizacji;
4)opracowania projektu budżetu Domu i wnioskowania o dokonywanie zmian budżetowych w trakcie roku budżetowego;
5)udzielania zamówieÅ„ publicznych na zakup towarów i usÅ‚ug zgodnie z ustawÄ… prawo zamówieÅ„ publicznych;
6)wydawania zarządzeń dotyczących funkcjonowania i działalności Domu;
7)podpisywania wszystkich pism wychodzÄ…cych na zewnÄ…trz;
8)wyznaczenia pracownika, który w czasie jego nieobecnoÅ›ci kieruje Domem i przejmie jego obowiÄ…zki.

3.Kierownik ponosi odpowiedzialność w szczególnoÅ›ci za:
1)prawidłową realizację budżetu i przestrzeganie dyscypliny budżetowej,
2)właściwe zabezpieczenie i racjonalne gospodarowanie majątkiem,
3)przestrzeganie postanowieÅ„ ustawy prawo zamówieÅ„ publicznych na zakup towarów i usÅ‚ug.

4.Do zadaÅ„ psychologa należy w szczególnoÅ›ci:
1)prowadzenie badań psychologicznych;
2)dokonywanie oceny stanu psychicznego uczestników dotyczÄ…cej poziomu ich funkcjonowania, orientacji, kontaktu emocjonalnego, kontaktu intelektualnego, zaburzeÅ„ myÅ›lenia, nastroju i aktywnoÅ›ci;
3)prowadzenie zajęć terapeutycznych indywidualnych i grupowych;
4)prowadzenie dokumentacji psychologicznej uczestników;
5)wspóÅ‚praca z pracownikami merytorycznymi Domu;
6)uczestniczenie w pracach Zespołu Wspierająco-Aktywizującego.

5.Do zadaÅ„ pracownika socjalnego należy w szczególnoÅ›ci:
1)prowadzenie akt osobowych uczestników Domu;
2)prowadzenie obowiÄ…zujÄ…cej dokumentacji;
3)wspóÅ‚praca z opiekunami prawnymi, rodzinami uczestników Domu, Gminnym OÅ›rodkiem Pomocy SpoÅ‚ecznej w Baruchowie, oÅ›rodkami pomocy spoÅ‚ecznej gmin, z których pochodzÄ… uczestnicy Domu;
4)przeprowadzanie wywiadów z uczestnikami w miejscu ich zamieszkania,
5)przekazywanie, przed przyjęciem, osobie kierowanej do Domu lub jej opiekunowi informacji o zasadach funkcjonowania Domu,
6)zbieranie informacji dotyczących osoby kierowanej i jej sytuacji życiowej i przekazywanie ich w formie pisemnej kierownikowi Domu;
7)prowadzenie poradnictwa socjalnego, także dla opiekunów uczestników zajęć, z wykorzystaniem ofert wyspecjalizowanych instytucji;
8)prowadzenie zajęć z uczestnikami z zastosowaniem metod pozwalających na rozwijanie zainteresowań, umiejętności spędzania wolnego czasu, samodzielności do życia w środowisku;
9)organizowanie stanowiska pracy dla siebie i uczestników prowadzonych zajęć;
10)uczestniczenie w pracach Zespołu Wspierająco-Aktywizującego;
11)przestrzeganie przepisów BHP, ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem przestrzegania tych przepisów na zajÄ™ciach terapeutycznych;
12)utrzymywanie porzÄ…dku na stanowisku swojej pracy;
13)odpowiedzialność materialna za powierzone materiały i sprzęt,
14)zastępowanie terapeuty zajęciowego w razie jego nieobecności.

6.Do zadaÅ„ pedagoga należy w szczególnoÅ›ci:
1)prowadzenie z uczestnikami zajęć rozwijających ich umiejętności społeczne i interpersonalne;
2)prowadzenie treningów rozwiÄ…zywania problemów, funkcjonowania w życiu codziennym,
3)poszerzanie  wiedzy ogólnej uczestników;
4)pomoc w budowaniu właściwych relacji rodzinnych;
5)organizowanie stanowiska pracy dla siebie i uczestników prowadzonych zajęć terapeutycznych;
6)przestrzeganie przepisów BHP, ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem przestrzegania tych przepisów na zajÄ™ciach terapeutycznych;
7)uczestniczenie w pracach Zespołu Wspierająco-Aktywizującego;
8)odpowiedzialność materialna za powierzony sprzęt i materiały;
9)podtrzymywanie i rozwijanie u uczestników umiejÄ™tnoÅ›ci niezbÄ™dnych do samodzielnego życia;
10)zastępowanie pracownika socjalnego podczas jego nieobecności.

7.Do zadaÅ„ instruktora terapii zajÄ™ciowej należy w szczególnoÅ›ci:
1)organizowanie stanowiska pracy dla siebie i uczestników prowadzonych zajęć terapeutycznych;
2)zabezpieczenie materiaÅ‚ów do terapii zajÄ™ciowej, zgÅ‚aszanie zapotrzebowania na materiaÅ‚y do zajęć terapeutycznych;
3)przestrzeganie przepisów BHP, ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem przestrzegania tych przepisów na zajÄ™ciach terapeutycznych;
4)uczestniczenie w pracach Zespołu Wspierająco-Aktywizującego;
5)odpowiedzialność materialna za powierzony sprzęt i materiały;
6)dbanie o utrzymanie porzÄ…dku na stanowisku pracy z uczestnikami;
7)wykonywanie czynności sprzątaczki podczas jej nieobecności.

8.Do zadaÅ„ asystenta osoby niepeÅ‚nosprawnej należy w szczególnoÅ›ci:
1)rozpoznawanie i diagnozowanie potrzeb życiowych uczestników;
2)pomoc w rozwiÄ…zywaniu ich problemów życiowych;
3)dążenie do usuwania barier psychologicznych, społecznych, komunikacyjnych i innych;
4)uczestniczenie w pracach Zespołu Wspierająco-Aktywizującego;
5)doradzanie w zakresie korzystania z usług medycznych, przekwalifikowania zawodowego i innych;
6)pomoc (uÅ‚atwianie) w budowaniu wÅ‚aÅ›ciwych relacji rodzinnych, w nawiÄ…zywaniu kontaktów interpersonalnych, Å›rodowiskowych;
7)wspóÅ‚praca z innymi instytucjami w celu udzielenia kompleksowej pomocy uczestnikom.

9.Do zadaÅ„ sprzÄ…taczki należy w szczególnoÅ›ci:
1)utrzymanie w czystości wszystkich pomieszczeń Domu, okresowe mycie okien, pranie firan,
2)sprzątanie terenu przed wejściem do Domu;
3)skÅ‚adanie zapotrzebowania na Å›rodki czystoÅ›ci i dezynfekujÄ…ce oraz wyposażenie niezbÄ™dne do prawidÅ‚owego wykonywania obowiÄ…zków;
4)prawidłowa eksploatacja powierzonego sprzętu oraz prawidłowe gospodarowanie środkami czystościowymi;
5)odpowiedzialność materialna za powierzony sprzęt;
6)przestrzeganie przepisów BHP. 

10.Do zadaÅ„ ksiÄ™gowego należy w szczególnoÅ›ci:
1)organizacja i prowadzenie rachunkowości jednostki,
2)wykonywanie dyspozycji środkami finansowymi,
3)dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
4)dokonywanie kontroli kompletnoÅ›ci i rzetelnoÅ›ci dokumentów dotyczÄ…cych operacji gospodarczych i finansowych,
5)dekretacja dokumentów ksiÄ™gowych,
6)przygotowywanie projektów planów budżetowych, finansowych i sprawozdaÅ„ z ich wykonania,
7)sporzÄ…dzanie sprawozdaÅ„ statystycznych  oraz o wydatkach strukturalnych,
8)prowadzenie rozliczeÅ„ zwiÄ…zanych z zatrudnieniem pracowników,
9)sporzÄ…dzanie dokumentacji rozliczeniowej z ZUS,
10)sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej z Urzędem Skarbowym,
11)prowadzenie rozliczeń otrzymanych dotacji,
12)rozliczanie inwestycji,
13)rozliczanie inwentaryzacji,
14)wÅ‚aÅ›ciwe przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji wytworzonej na stanowisku pracy w sposób okreÅ›lony instrukcjÄ… kancelaryjnÄ…,
15)archiwizacja dokumentacji,
16)prowadzenie syntetycznej i analitycznej rachunkowości budżetu oraz sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych tym zakresie;
17)prowadzenie rachunkowości podatkowej;
18)dokonywanie przelewów kont jednostki dla odbiorców i dostawców;


§ 12.1.Kierownik Domu i pracownicy pionu terapeutycznego stanowiÄ… ZespóÅ‚ WspierajÄ…co- AktywizujÄ…cy.
2.Do zadaÅ„ ZespoÅ‚u, o którym mowa w ust. 1 należy  opracowywanie indywidualnych planów postÄ™powania wspierajÄ…co-aktywizujÄ…cego oraz wspólna z uczestnikiem zajęć ich realizacja oraz ocena tejże realizacji.
3.DziaÅ‚ania wynikajÄ…ce z indywidualnego planu wspierania koordynuje pracownik Domu zwany „asystentem prowadzÄ…cym” wskazany przez Kierownika ZespoÅ‚u w porozumieniu z uczestnikiem zajęć. Asystenci prowadzÄ…cy dziaÅ‚ajÄ… w ramach ZespoÅ‚u WspierajÄ…co-AktywizujÄ…cego.


§ 13.Procedury przyjÄ™cia uczestnika do Domu, sposób realizacji dziaÅ‚aÅ„ terapeutycznych z uwzglÄ™dnieniem dokumentacji terapeutycznej, zostaÅ‚y okreÅ›lone i wprowadzone odrÄ™bnymi zarzÄ…dzeniami kierownika jednostki.

§ 14.DecyzjÄ™ o skierowaniu do Domu i decyzjÄ™ ustalajÄ…cÄ… odpÅ‚atność za korzystanie z usÅ‚ug w Domu wydaje, zgodnie z ustawÄ… o pomocy spoÅ‚ecznej, oÅ›rodek pomocy spoÅ‚ecznej gminy prowadzÄ…cej lub zlecajÄ…cej prowadzenie Domu.

IV.Uprawnienia i obowiÄ…zki osób przebywajÄ…cych w Domu


§ 15.1.Osoby zakwalifikowane do  Domu  majÄ… prawo w szczególnoÅ›ci do:
1)uzyskania pełnej informacji o funkcjach Domu, zasadach jego działania, zasadach przebywania w Domu, o regulaminie organizacyjnym;
2)udziału w podejmowaniu decyzji w sprawach ich dotyczących;
3)wyboru wÅ‚asnego samorzÄ…du, którego jednym z celów jest ksztaÅ‚towanie i umacnianie zachowaÅ„ sprzyjajÄ…cych samopomocy lub zasady samorzÄ…dnoÅ›ci realizowanych również w formule zebraÅ„ spoÅ‚ecznoÅ›ci;
4)korzystania ze świadczonych przez Dom usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych i rehabilitacji społecznej;
5)uczestniczenia w zajęciach terapeutycznych według indywidualnych zainteresowań i wskazań lekarza;
6)uzyskiwania stosownej pomocy w zaspokajaniu swych potrzeb;
7)korzystania przynajmniej z jednego posiłku (w tym jednego gorącego);
8)korzystania z możliwości dowożenia z miejsca zamieszkania lub innego uzgodnionego z kierownikiem Domu, na zajęcia i odwożenia po zajęciach;
9)zgÅ‚aszania skarg i wniosków w sprawie dziaÅ‚alnoÅ›ci  Domu do jego kierownictwa;
10)korzystania z nastÄ™pujÄ…cych pomieszczeÅ„: jadalni, sal terapeutycznych, sali ogólnej, pracowni kulinarnej (tylko z aktualnymi badaniami do celów sanitarno-epidemiologicznych), pomieszczenia sanitarnego, korytarzy,  korzystania z boisk sportowych.

2.Do obowiÄ…zków osób przebywajÄ…cych w Domu należy przestrzeganie regulaminu Domu, w tym w szczególnoÅ›ci:
1)dbanie o higienę osobistą i wygląd zewnętrzny;
2)troska o wyposażenie Domu oraz powierzony sprzęt i materiały;
3)dbanie o estetykÄ™ Domu, utrzymywanie porzÄ…dku w domu;
4)oszczędne gospodarowanie materiałami;
5)przestrzeganie regulaminu obowiÄ…zujÄ…cego w Domu;
6)regularne uiszczanie należności za usługi świadczone w Domu zgodnie z decyzją administracyjną, jeśli opłata została naliczona;
7)zgłaszanie planowanej nieobecności przynajmniej z jednodniowym wyprzedzeniem;
8)przestrzeganie zasad i norm współżycia spoÅ‚ecznego, w tym poszanowania przekonaÅ„, poglÄ…dów i zainteresowaÅ„ innych osób przebywajÄ…cych w Domu, wzajemnej życzliwoÅ›ci w stosunku do siebie, jak również do pracowników Domu;
9)uczestniczenie w zajęciach terapeutycznych, rehabilitacyjnych oraz rekreacyjno-kulturalnych, edukacyjnych organizowanych przez Dom;
10)przestrzeganie zakazu palenia tytoniu w Domu;
11)przestrzeganie zakazu spożywania alkoholu i innych substancji psychoaktywnych na terenie Domu, jak i przychodzenia w stanie wskazującym na spożycie alkoholu oraz innych substancji psychoaktywnych.
 

V.Zasady przestrzegania porzÄ…dku i dyscypliny pracy

§ 16.1.Pracownicy Domu wykonujÄ… zadania i obowiÄ…zki okreÅ›lone w indywidualnym zakresie czynnoÅ›ci oraz wynikajÄ…ce z postanowieÅ„ niniejszego regulaminu. Za ich wykonanie sÄ… odpowiedzialni przed Kierownikiem Domu.
2.ChroniÄ… interes paÅ„stwa, prawa i sÅ‚uszny interes uczestników zajęć w Domu wykonujÄ…c swoje obowiÄ…zki sÅ‚użbowe.
3.Pracownicy zachowujÄ… w tajemnicy informacje dotyczÄ…ce uczestników, uzyskane w toku czynnoÅ›ci zawodowych;
4.Pracownicy  dbajÄ… o wysokÄ… jakość Å›wiadczonych przez siebie usÅ‚ug i jak najwyższÄ… ich skuteczność.
5.Pracownicy właściwie i zgodnie z zaleceniami Kierownika Domu kompletują i przechowują akta i dokumenty na stanowisku pracy. Na bieżąco i rzetelnie dokumentują swoją pracę.
6.ÅšciÅ›le przestrzegajÄ… zasad współżycia spoÅ‚ecznego, które obejmujÄ… m.in. uprzejme i taktowne odnoszenie siÄ™ do wspóÅ‚pracowników, uczestników zajęć w Domu i przeÅ‚ożonego, dbanie o dobre imiÄ™ Domu.
7.ÅšciÅ›le przestrzegajÄ… przepisów w zakresie bezpieczeÅ„stwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych.
8.Pracownikom nie wolno wykonywać zajęć, które pozostawaÅ‚yby w sprzecznoÅ›ci z ich obowiÄ…zkami albo mogÅ‚yby wywoÅ‚ać podejrzenia o stronniczość lub interesowność.
9.WstÄ™p i przebywanie pracowników na terenie Domu w stanie po spożyciu alkoholu oraz innych Å›rodków psychoaktywnych jest zabronione.
10.Pracowników obowiÄ…zuje zakaz palenia tytoniu na terenie Domu.
11.Podstawowe obowiązki i uprawnienia pracownika określają przepisy prawa pracy i niniejszy regulamin.


VI.Postanowienia końcowe

§ 17.Niniejszy regulamin  Åšrodowiskowego Domu Samopomocy stanowi podstawÄ™ do ustalania szczegóÅ‚owego zakresu czynnoÅ›ci dla pracowników Domu.


§ 18.Zmiany w regulaminie wprowadza siÄ™ w trybie przewidzianym dla jego wprowadzenia.

 

 ZarzÄ…dzenie Nr 2.2015 Wójta Gminy Baruchowo z dnia 2 stycznia 2015r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Åšrodowiskowego Domu Samopomocy w Czarnem

Opublikowane przez: Katarzyna Korpusińska | Autor: Katarzyna Korpusińska | Data wprowadzenia: 2015-05-25 13:39:06.

Zobacz:
 Regulamin Organizacyjny ÅšDS .  Regulamin naboru na stanowiska urzÄ™dnicze .  Kodeks etyki pracowników ÅšDS .  Regulamin wynagradzania pracowników ÅšDS . 
Data wprowadzenia: 2015-05-25 13:39:06
Autor: Katarzyna Korpusińska
ObowiÄ~Ezuje od: 2015-01-02
Opublikowane przez: Katarzyna Korpusińska
 
Dodatkowe Informacje:
Adres:
Gmina Baruchowo
Baruchowo 54
87-821 Baruchowo
Kierownik Jednostki
Wójt - Stanisław Sadowski
Kontakt:
Tel: (54) 284-56-11
Fax: (54) 284-58-48
e-mail: gmina@baruchowo.pl