Regulamin naboru na stanowiska urzÄ™dnicze, w tym kierownicze stanowiska urzÄ™dnicze w Åšrodowiskowym Domu Samopomocy w Czarnem. I. PodjÄ™cie decyzji o rozpoczÄ™ciu procedury rekrutacyjnej na stanowiska urzÄ™dnicze, w tym kierownicze stanowiska urzÄ™dnicze w Åšrodowiskowym Domu Samopomocy w Czarnem. § 1. 1. Celem Regulaminu jest ustalenie zasad w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na stanowiska urzÄ™dnicze, w tym kierownicze stanowiska urzÄ™dnicze (w dalszej części Regulaminu zwane urzÄ™dniczymi). 2. Regulamin okreÅ›la szczegóÅ‚owe zasady zatrudnienia pracowników w Åšrodowiskowym Domu Samopomocy w Czarnem. 3. Nabór prowadzony jest w oparciu o przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorzÄ…dowych (Dz.U. z 2008r. Nr223, poz. 1458). 4. DecyzjÄ™ o rozpoczÄ™ciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzÄ™dnicze podejmuje kierownik ÅšDS, okreÅ›lajÄ…c zakres zadaÅ„ oraz odpowiedzialnoÅ›ci zwiÄ…zanych z danym stanowiskiem. II. PowoÅ‚anie Komisji rekrutacyjnej. § 2. 1. W celu dokonania oceny formalnej dokumentów zÅ‚ożonych zgodnie z ogÅ‚oszeniem oraz w celu wyÅ‚onienia kandydata na wolne stanowisko urzÄ™dnicze kierownik ÅšDS w formie odrÄ™bnego zarzÄ…dzenia powoÅ‚uje KomisjÄ™ rekrutacyjnÄ…. 2. W skÅ‚ad Komisji rekrutacyjnej mogÄ… wchodzić: 1) kierownik ÅšDS; 2) pracownik zastÄ™pujÄ…cy kierownika ÅšDS w razie jego nieobecnoÅ›ci; 3) inne osoby posiadajÄ…ce odpowiednie przygotowanie merytoryczne majÄ…ce znaczenie dla wÅ‚aÅ›ciwej oceny kandydata; 3. W skÅ‚ad komisji nie może wchodzić osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia wÅ‚Ä…cznie w stosunku do osoby, która zÅ‚ożyÅ‚a ofertÄ™, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wÄ…tpliwoÅ›ci co do jej bezstronnoÅ›ci. 4. Komisja rekrutacyjna dziaÅ‚a do czasu zakoÅ„czenia procedury naboru na wolne stanowiskopracy. III. Etapy naboru. § 3. 1. OgÅ‚oszenie o naborze powinno zawierać: 1) adres jednostki; 2) okreÅ›lenie stanowiska; 3) okreÅ›lenie wymagaÅ„ zwiÄ…zanych ze stanowiskiem, zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich sÄ… niezbÄ™dne, a które dodatkowe; 4) wskazanie zakresu zadaÅ„ wykonywanych na stanowisku; 5) wskazanie wymaganych dokumentów; 6) okreÅ›lenie terminu i miejsca skÅ‚adania dokumentów. 2. SkÅ‚adanie dokumentów aplikacyjnych. 3. WstÄ™pna selekcja – analiza dokumentów aplikacyjnych. 4. OgÅ‚oszenie listy kandydatów, którzy speÅ‚niajÄ… wymogi formalne. 5. Selekcja koÅ„cowa kandydatów po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej. 6. SporzÄ…dzenie protokoÅ‚u z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzÄ™dnicze, w tym kierownicze stanowisko urzÄ™dnicze. 7. PodjÄ™cie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracÄ™. 8. OgÅ‚oszenie wyników naboru. IV. OgÅ‚oszenie o naborze na stanowisko urzÄ™dnicze w Åšrodowiskowym Domu Samopomocy w Czarnem. § 4. 1. OgÅ‚oszenie o naborze na stanowiska urzÄ™dnicze oraz o naborze kandydatów na te stanowiska umieszcza siÄ™ obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej UrzÄ™du Gminy w Baruchowie. 2. Możliwe jest umieszczenie ogÅ‚oszenia dodatkowo w innych miejscach, m.in.: a) na tablicy ogÅ‚oszeÅ„ UrzÄ™du Gminy w Baruchowie; b) prasie; c) urzÄ™dzie pracy; 3. OgÅ‚oszenie o naborze powinno zawierać: 1) adres jednostki; 2) okreÅ›lenie stanowiska; 3) okreÅ›lenie wymagaÅ„ zwiÄ…zanych ze stanowiskiem, zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich sÄ… niezbÄ™dne, a które dodatkowe; 4) wskazanie zakresu zadaÅ„ wykonywanych na stanowisku; 5) wskazanie wymaganych dokumentów; 6) okreÅ›lenie terminu i miejsca skÅ‚adania dokumentów. 4. Termin skÅ‚adania dokumentów okreÅ›lony w ogÅ‚oszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 10 dni od daty opublikowania tego ogÅ‚oszenia w Biuletynie Informacji Publicznej UrzÄ™du Gminy w Baruchowie. 5. Wzór ogÅ‚oszenia naboru na stanowisko urzÄ™dnicze stanowi zaÅ‚Ä…cznik Nr 1. V. Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych. § 5. 1. Po ogÅ‚oszeniu w Biuletynie nastÄ™puje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracÄ… na stanowiskach urzÄ™dniczych w Åšrodowiskowym Domu Samopomocy w Czarnem. 2. Na dokumenty aplikacyjne skÅ‚adajÄ… siÄ™ w szczególnoÅ›ci: 1) list motywacyjny; 2) curriculum Vitae (CV); 3) kserokopie Å›wiadectw pracy; 4) kserokopie dyplomów potwierdzajÄ…cych wyksztaÅ‚cenie; 5) kserokopie zaÅ›wiadczeÅ„ o ukoÅ„czonych kursach i szkoleniach. 3. Dokumenty aplikacyjne skÅ‚adane prze osoby ubiegajÄ…ce siÄ™ o zatrudnienie mogÄ… być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogÅ‚oszenia o organizowanym naborze na stanowisko urzÄ™dnicze i tylko w formie papierowej. 4. Nie ma możliwoÅ›ci przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogÄ… elektronicznÄ…. 5. Nie ma możliwoÅ›ci przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogÅ‚oszeniem. VI. Rozpatrywanie ofert. § 6. 1. Po upÅ‚ywie terminu zÅ‚ożenia ofert Komisja rekrutacyjna rozpoczyna swojÄ… pracÄ™.Prace Komisji odbywajÄ… siÄ™ na posiedzeniach zwoÅ‚ywanych przez jej przewodniczÄ…cego. 2. Komisja rekrutacyjna dokonuje wstÄ™pnej analizy dokumentów aplikacyjnych. 3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji, z wymogami formalnymi okreÅ›lonymi w ogÅ‚oszeniu. 4. Wynikiem analizy dokumentów jest wstÄ™pne okreÅ›lenie możliwoÅ›ci zatrudnienia kandydata do pracy na stanowiskach urzÄ™dniczych. 5. Informacje o kandydatach, którzy zgÅ‚osili siÄ™ do naboru, stanowiÄ… informacje publicznÄ… w zakresie objÄ™tym wymaganiami zwiÄ…zanymi ze stanowiskiem urzÄ™dniczym, okreÅ›lonymi w ogÅ‚oszeniu o naborze. 6. Wzór listy kandydatów speÅ‚niajÄ…cych wymagania formalne okreÅ›lone w ogÅ‚oszeniu o naborze stanowi zaÅ‚Ä…cznik Nr 2. VII. Wybór kandydata. § 7. 1. Z kandydatami, których oferty speÅ‚niajÄ… wymogi formalne Komisja rekrutacyjna przeprowadza rozmowÄ™ kwalifikacyjnÄ…. 2. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiÄ…zanie bezpoÅ›redniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji. 3. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać: 1) predyspozycje i umiejÄ™tnoÅ›ci kandydata gwarantujÄ…ce prawidÅ‚owe wykonywanie powierzonych obowiÄ…zków; 2) posiadanÄ… wiedzÄ™ o samorzÄ…dzie gminnym; 3) obowiÄ…zki i zakres odpowiedzialnoÅ›ci na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata. 4) cele kandydata. 4. Każdy czÅ‚onek Komisji rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10. § 8. 1. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja rekrutacyjna wybiera kandydata, który uzyskaÅ‚ najwyższÄ… liczbÄ™ punktów. 2. Z przeprowadzonego naboru kandydatów sporzÄ…dza siÄ™ protokóÅ‚. 3. ProtokóÅ‚ zawiera: 1) okreÅ›lenie stanowiska urzÄ™dniczego, na które byÅ‚ prowadzony nabór; 2) liczbÄ™ kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego nie wiÄ™cej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych wedÅ‚ug poziomu speÅ‚nienia przez nich wymagaÅ„ okreÅ›lonych w ogÅ‚oszeniu o naborze; 3) liczbÄ™ nadesÅ‚anych ofert na stanowisko, w tym liczbÄ™ ofert speÅ‚niajÄ…cych wymagania formalne; 4) informacjÄ™ o zastosowanych metodach i technikach naboru; 5) uzasadnienie dokonanego wyboru; 6) skÅ‚ad Komisji przeprowadzajÄ…cej nabór. 4. Wzór protokoÅ‚u z przeprowadzonego naboru stanowi zaÅ‚Ä…cznik Nr 3. VIII. Informacja o wynikach naboru i zawarcie umowy o pracÄ™ z wybranym kandydatem. § 9. 1. Kierownik sporzÄ…dza informacjÄ™ o wynikach naboru i upowszechnia jÄ… niezwÅ‚ocznie po przeprowadzonym naborze poprzez opublikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej UrzÄ™du Gminy w Baruchowie przez okres co najmniej 3 miesiÄ™cy. 2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera: 1) nazwÄ™ i adres jednostki; 2) okreÅ›lenie stanowiska urzÄ™dniczego; 3) imiÄ™ i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania; 4) uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nierozstrzygniÄ™cia naboru na stanowisko. 3. Kandydat wyÅ‚oniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracÄ™, zobowiÄ…zany jest przedÅ‚ożyć zaÅ›wiadczenie o niekaralnoÅ›ci i badania lekarskie (zdolność do pracy na danym stanowisku). 4. Wzór informacji o wynikach naboru stanowi zaÅ‚Ä…cznik Nr 4. § 10. Jeżeli stosunek pracy osoby wyÅ‚onionej w drodze naboru ustaÅ‚ w ciÄ…gu 3 miesiÄ™cy od dnia nawiÄ…zania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spoÅ›ród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepis §9 ust. 1 i 2 stosuje siÄ™ odpowiednio. IX. Sposób postÄ™powania z dokumentami aplikacyjnymi. § 11. 1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyÅ‚oniony w procesie rekrutacji zostanÄ… doÅ‚Ä…czone do jego akt osobowych. 2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowaÅ‚y siÄ™ do dalszego etapu i zostaÅ‚y umieszczone w protokole, bÄ™dÄ… przechowywane zgodnie z instrukcjÄ… kancelaryjnÄ… w archiwum zakÅ‚adowym. 3. Dokumenty aplikacyjne pozostaÅ‚ych osób bÄ™dÄ… odsyÅ‚ane lub odbierane osobiÅ›cie przez zainteresowanych. X. Postanowienia koÅ„cowe. § 12. 1. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie znajdujÄ… zastosowania w przypadku: 1) Zatrudniania pracowników na podstawie umowy o pracÄ™ w zastÄ™pstwie; 2) Przeszeregowania pozostajÄ…cych w zatrudnieniu pracowników ÅšDS na stanowiska urzÄ™dnicze w ramach struktury organizacyjnej placówki. § 13. Regulamin wchodzi w życie z dniem 09.08.2010r. ZarzÄ…dzenie Nr 5.2010 Kierownika ÅšDS w Czarnem z dnia 09 sierpnia 2010 roku ZaÅ‚Ä…cznik do ZarzÄ…dzenia Nr 5.2010 ZaÅ‚Ä…cznik nr 1 do regulaminu naboru ZaÅ‚Ä…cznik nr 2 do regulaminu naboru ZaÅ‚Ä…cznik nr 3 do regulaminu naboru ZaÅ‚Ä…cznik nr 4 do regulaminu naboru |
Zobacz: |
Regulamin Organizacyjny ŚDS . Regulamin naboru na stanowiska urzędnicze . Kodeks etyki pracowników ŚDS . Regulamin wynagradzania pracowników ŚDS . |
Autor: Katarzyna Korpusińska
ObowiÄ~Ezuje od: 2013-12-16
Opublikowane przez: Aneta Paczyńska