baruchowo.bip.gmina.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
 Gminy Baruchowo  www.baruchowo.pl
ŚDS > Plany pracy strona główna 
Plany pracy
Plan pracy ŚDS na 2015 rok dla osób z
upośledzeniem umysłowym 

 

PLAN PRACY ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY W CZARNEM NA ROK 2015
Z OSOBAMI Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM

W roku 2015 Dom zamierza organizować całokształt spraw zmierzających do realizacji usług  zgodnie z indywidualnymi planami postępowania wspierająco-aktywizującego każdego uczestnika, w ramach indywidualnych lub zespołowych form postępowania, prowadząc:
•trening funkcjonowania w życiu codziennym,
•trening umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów,
•trening umiejętności komunikacyjnych,
•trening spędzania czasu wolnego,
•ergoterapię,
•terapię zajęciową,
•terapię ruchową,
•kulturterapię,
•relaksację,
•zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.
•poradnictwo psychologiczne,
Środowiskowy Dom Samopomocy udziela również pomocy  w załatwianiu spraw urzędowych, w dostępie do niezbędnych świadczeń zdrowotnych oraz świadczy niezbędną opiekę.
Dom dodatkowo:
-zapewnia możliwość skorzystania z jednego gorącego posiłku w czasie pobytu (obiad),
-zapewnia możliwość skorzystania z usługi transportowej, polegającej na dowożeniu na zajęcia i
odwożeniu do domów po zakończeniu zajęć,
-dąży do pełnej integracji osób niepełnosprawnych poprzez reprezentowanie ich interesów w
społeczności lokalnej,
-współpracuje z rodziną w zakresie kształtowania odpowiednich postaw wobec uczestnika oraz z
innymi osobami lub podmiotami działającymi w obszarze udzielania pomocy, w zakresie gwarantującym jak największą efektywność wspólnie podejmowanych oraz realizowanych działań na rzecz uczestników,
-zapewnia właściwy poziom usług,
-dąży do poprawy jakości życia uczestników.
Szczegółowy plan pracy terapeutycznej
1.Postępowanie wspierająco-aktywizujące:

 Trening interpersonalny i rozwiązywania problemów – kształtowanie pozytywnych relacji uczestników z osobami bliskimi, sąsiadami oraz innymi osobami w różnych sytuacjach życia codziennego. Uczestnicy doskonalą umiejętności nawiązywania kontaktów, uczą się odpowiedzialności, współpracy, zasad partnerstwa, kształtują się postawy lojalności, uczciwości, wartości moralne          Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Terapeuta zajęciowy
Trening umiejętności komunikacyjnych, w tym: umiejętności słuchania, nawiązywania i kończenia rozmowy, zadawania pytań, wyrażania próśb, zbieranie informacji, udzielanie informacji zwrotnych                                                                                       Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy
 Trening umiejętności spędzania czasu wolnego – rozwijanie zainteresowań kulturą, teatrem, audycjami radiowymi oraz telewizyjnymi. Udział w spotkaniach towarzyskich  i kulturalnych – umożliwia uczestnikom rozrywkę i rekreacje, a także rozwijanie zainteresowań. Kształtują się prawidłowe zachowania w miejscach publicznych (biblioterapia, spacery, wycieczki, gry towarzyskie)                                                                                                                                                                          Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Terapia ruchowa – zajęcia sportowe, turystyka,  rekreacja; ma na celu podtrzymanie ogólnej aktywności ruchowej, usprawnianie, rozładowywanie napięć, usprawnianie motoryczne, polepszenie samopoczucia, pobudzenie aktywności                                              Grupowo: 5 godzin w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Trening budżetowy – ma na celu przyswojenie przez uczestników wiedzy do czego służą pieniądze i w jaki sposób się je zdobywa, gdzie można dokonywać zakupów, w jaki sposób dokonywać zakupów,                                                                                  Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Terapia kulinarna – nabycie  umiejętności przygotowywania posiłków, kulturalnego spożywania posiłków, dbania o higienę własną i otoczenia podczas przygotowywania potraw                                                                                                                          Indywidualnie: 12 godzin w tygodniu  Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Trening umiejętności praktycznych – nauka obsługi sprzętów i urządzeń domowych, nabycie umiejętności niezbędnych do prowadzenia gospodarstwa domowego (szycie, prasowanie, pranie, sprzątanie)                                                                                 Grupowo: 3 godziny w tygodniu Indywidualnie: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – rozwijanie i doskonalenie zmysłów uczestników, rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie procesów poznawczych, sprawności motorycznej i manualnej, rozwijanie i poprawa pamięci, mowy i innych systemów komunikowania się, wydłużanie czasu koncentracji                                                                                                                                         Grupowo: 2 godziny w tygodniu  Indywidualnie: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy
Zajęcia techniczno-plastyczne – usprawnianie manualne, poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, pobudzanie wyobraźni i wrażliwości, wyciszanie napięć, nabycie umiejętności dokonywania drobnych napraw w gospodarstwie domowym, posługiwanie się odpowiednimi narzędziami w gospodarstwie domowym                                                                                                           Grupowo: 4 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Zajęcia rękodzielniczo-krawieckie – usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności krawieckich                                                                                                                                                                            Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Kulturotarapia – zmniejszanie introwersji, lęku, doświadczanie uczucia satysfakcji, odprężenia wywołanego udziałem w różnych formach twórczej aktywności, rozwijanie współpracy w grupie                                                                                                   Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy
Trening higieniczny – wyrabianie nawyków w zakresie utrzymania prawidłowej higieny osobistej i otoczenia, dbanie o czystość poszczególnych części ciała, dbałość o wygląd zewnętrzny                                                                                                  Indywidualnie: 3 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy
Ergoterapia – zdobywanie i poszerzanie kompetencji zawodowych uczestników, zajęcia z zakresu ogrodnictwa, nauka utrzymania porządku, przygotowanie do udziału w warsztatach terapii zajęciowej                                                                                      Grupowo: 4 godziny w tygodniu Indywidualnie: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Relaksacja - jej celem jest uzyskanie stanu relaksu, a zatem opanowanie wegetatywnych objawów lęku i uzyskanie odprężenia psychicznego                                                                                                                                                                       Grupowo: 1 godzina  w tygodniu -  Instruktor terapii zajęciowej
Poradnictwo psychologiczne, terapia psychologiczna – wyciszanie lęków u uczestników, zmniejszanie ich napięć, wzrost odporności na frustracje, pomoc w adekwatnym wyrażaniu emocji do sytuacji                                                                                         Indywidualnie i grupowo, według potrzeb raz w tygodniu - Psycholog
Organizowanie imprez okolicznościowych:  według kalendarza imprez (stanowiącym załącznik do planu pracy) - Zespół Wspierająco-Aktywizujący
Współ/praca z rodziną w szerokim aspekcie spraw dotyczących funkcjonowania uczestnika i wpływu rodziny na jego funkcjonowanie                                                                                                                                                                      Indywidualnie: według potrzeb, grupowo: wrzesień  – spotkanie z rodzinami uczestników - Zespół Wspierająco-Aktywizujący
  Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, wypełnianiu dokumentów, prowadzeniu rozmów, kształtowanie samodzielności, zasad współżycia w środowisku Indywidualnie Według potrzeb Terapeuta zajęciowy/ instruktor terapii zajęciowej
2. Współpraca z innymi osobami i podmiotami działającymi w zakresie udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym                             a)Współpraca z ośrodkiem zdrowia w Kłótnie:
 – przedłużanie recept dla uczestników, umawianie na wizyty lekarskie,
- wizyta lekarza rodzinnego w ŚDS u uczestników                                                                                                                     Indywidualnie: według potrzeb, grupowo: Według potrzeb, raz w miesiącu - Terapeuta zajęciowy
b)Współpraca z innymi osobami lub podmiotami działającymi w obszarze udzielania pomocy, w zakresie gwarantującym jak największą efektywność wspólnie podejmowanych oraz realizowanych działań na rzecz uczestników                                          Indywidualnie, Według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/ Kierownik
3.Utrzymywanie kontaktu z byłymi uczestnikami - podtrzymywanie więzi, efektów terapeutycznych oraz doraźne wsparcie Indywidualnie Według potrzeb Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego
4. Współpraca z innymi osobami oraz podmiotami w zakresie rehabilitacji zawodowej                                                                          a)Współpraca z Urzędem Gminy Baruchowo                                                                                                               Indywidualnie, według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik
b)Współpraca z GOPS w Baruchowie                                                                                                                    Indywidualnie, według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik
c)Współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami oraz osobami prywatnymi                                                                           Indywidualnie, według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik
d)Współpraca z innymi podmiotami o zasięgu ponadlokalnym                                                                                       Indywidualnie, według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik

 

 

Opublikowane przez: Katarzyna Korpusińska | Autor: Katarzyna Korpusiska | Data wprowadzenia: 2015-05-25 10:36:02 | Data modyfikacji: 2015-05-25 13:09:11.
Plan pracy ŚDS w Czarnem na 2015r. z osobami
wykazującymi inne przewlekłe zaburzenia
czynności psychicznych 

PLAN PRACY ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY W CZARNEM
NA ROK 2015
Z OSOBAMI WYKAZUJĄCYMI INNE PRZEWLEKŁE ZABURZENIA CZYNNOŚCI PSYCHICZNYCH

W roku 2015 Dom zamierza organizować całokształt spraw zmierzających do realizacji usług  zgodnie z indywidualnymi planami postępowania wspierająco-aktywizującego każdego uczestnika, w ramach indywidualnych lub zespołowych form postępowania, prowadząc następujące zajęcia terapeutyczne:
•trening funkcjonowania w życiu codziennym,
•trening umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów,
•trening umiejętności komunikacyjnych,
•trening spędzania czasu wolnego,
•trening zdrowotny,
•poradnictwo psychologiczne,
•ergoterapię,
•terapię zajęciową,
•terapię ruchową,
•kulturterapię,
•relaksację,
•zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.
Środowiskowy Dom Samopomocy udziela również pomocy  w załatwianiu spraw urzędowych, w dostępie do niezbędnych świadczeń zdrowotnych oraz świadczy niezbędną opiekę.
Dom dodatkowo:
zapewnia możliwość skorzystania z jednego gorącego posiłku w czasie pobytu (obiad),
zapewnia możliwość skorzystania z usługi transportowej, polegającej na dowożeniu na zajęcia i odwożeniu do domów po zakończeniu zajęć,
dąży do pełnej integracji osób niepełnosprawnych poprzez reprezentowanie ich interesów w społeczności lokalnej,
współpracuje z rodzinami w zakresie kształtowania odpowiednich postaw wobec uczestnika oraz z innymi osobami lub podmiotami działającymi w obszarze udzielania pomocy, w zakresie gwarantującym jak największą efektywność wspólnie podejmowanych oraz realizowanych działań na rzecz uczestników,
zapewnia właściwy poziom usług,
dąży do poprawy jakości życia uczestników.
Szczegółowy plan pracy terapeutycznej:

1.Postępowanie wspierająco-aktywizujące 
Trening interpersonalny i rozwiązywania problemów – kształtowanie pozytywnych relacji uczestników z osobami bliskimi, sąsiadami oraz innymi osobami w różnych sytuacjach życia codziennego. Trening ma na celu podnoszenie samoświadomości uczestników i ich umiejętności głębszego poznawania siebie i wglądu we własne doświadczenia. Uczestnicy doskonalą umiejętności nawiązywania kontaktów, podtrzymywania rozmowy, aktywnego słuchania, asertywności, uczą się odpowiedzialności, współpracy, zasad partnerstwa, kształtują się postawy lojalności, uczciwości, wartości moralne. 
Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy
Trening umiejętności komunikacyjnych, w tym: umiejętności słuchania, nawiązywania i kończenia rozmowy, zadawania pytań, wyrażania próśb, zbieranie informacji, udzielanie informacji zwrotnych, wydawanie poleceń, prowadzenie dyskusji, negocjowanie i przekonywanie innych.
Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy
Trening umiejętności spędzania czasu wolnego – rozwijanie zainteresowań kulturą, teatrem, audycjami radiowymi oraz telewizyjnymi, internetem. Udział w spotkaniach towarzyskich  i kulturalnych – umożliwia uczestnikom rozrywkę i rekreacje, a także rozwijanie zainteresowań. Kształtują się prawidłowe zachowania w miejscach publicznych (biblioterapia, spacery, wycieczki, gry towarzyskie) 
Grupowo: 5 godzin w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Terapia ruchowa – zajęcia sportowe, turystyka, rekreacja;  ma na celu podtrzymanie ogólnej aktywności ruchowej, usprawnianie, rozładowywanie napięć, usprawnianie motoryczne, polepszenie samopoczucia, pobudzenie aktywności 
Grupowo: 5 godzin w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Trening budżetowy – nauka właściwego dysponowania środkami pieniężnymi przez uczestników, planowanie wydatków 
Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Terapia kulinarna – nabycie bądź podtrzymywanie umiejętności przygotowywania posiłków,  wyrabianie umiejętności prawidłowego żywienia, kulturalnego spożywania posiłków, dbania o higienę własną i otoczenia podczas przygotowywania potraw, poznawanie przepisów,  
Indywidualnie: 12 godzin w tygodniu Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Trening umiejętności praktycznych – nauka obsługi sprzętów i urządzeń domowych, nabycie/podtrzymywanie umiejętności niezbędnych do prowadzenia gospodarstwa domowego (szycie, prasowanie, pranie sprzątanie)  
Grupowo: 2 godziny w tygodniu Indywidualnie: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Trening zdrowotny – kształtowanie nawyków przyjmowania leków zgodnie z zaleceniami lekarskimi, nabycie odpowiedzialności za własne zdrowie 
Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – rozwijanie i doskonalenie zmysłów uczestników, rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie procesów poznawczych, sprawności motorycznej i manualnej, rozwijanie i doskonalenie pamięci, mowy i innych systemów komunikowania się, wydłużanie czasu koncentracji, podtrzymywanie umiejętności czytania, pisania, liczenia 
Grupowo: 1 godzina w tygodniu Indywidualnie: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy
Zajęcia techniczno-plastyczne – usprawnianie manualne, poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, pobudzanie wyobraźni i wrażliwości, wyciszanie napięć , doskonalenie i uczenie się różnych technik plastycznych
Grupowo: 3 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Zajęcia rękodzielniczo-krawieckie – usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności krawieckich  
Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Kulturotarapia – zmniejszanie introwersji, lęku, doświadczanie uczucia satysfakcji, odprężenia wywołanego udziałem w różnych formach aktywności intelektualnej, rozwijanie współpracy w grupie 
Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy
Trening higieniczny – wyrabianie nawyków w zakresie utrzymania prawidłowej higieny osobistej i otoczenia, dbanie o czystość poszczególnych części ciała, dbałość o wygląd zewnętrzny 
Indywidualnie: 3 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy
Ergoterapia – zdobywanie i poszerzanie kompetencji zawodowych uczestników, zajęcia z zakresu ogrodnictwa, nauka utrzymania porządku, przygotowanie do udziału w warsztatach terapii zajęciowej oraz pracy w zakładach pracy chronionej
Grupowo: 1 godzina w tygodniu Indywidualnie: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Relaksacja - jej celem jest uzyskanie stanu relaksu, a zatem opanowanie wegetatywnych objawów lęku i uzyskanie odprężenia psychicznego 
Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Poradnictwo psychologiczne, terapia psychologiczna – wyciszanie lęków u uczestników, zmniejszanie ich napięć, wzrost odporności na frustracje, pomoc w adekwatnym wyrażaniu emocji do sytuacji, sposoby radzenia sobie ze stresem, depresją 
Indywidualnie: eedług potrzeb Grupowo: raz w tygodniu - Psycholog
Organizowanie imprez okolicznościowych: według kalendarza imprez (stanowiącym załącznik do planu pracy) Zespół Wspierająco-Aktywizujący
Współ/praca z rodziną w szerokim aspekcie spraw dotyczących funkcjonowania uczestnika i wpływu rodziny na jego funkcjonowanie 
Indywidualnie - według potrzeb Grupowo - spotkanie z rodzinami, wrzesień - Zespół Wspierająco-Aktywizujący
Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, wypełnianiu dokumentów, prowadzeniu rozmów, kształtowanie samodzielności, zasad współżycia w środowisku 
Indywidualnie Według potrzeb - Terapeuta zajęciowy/ instruktor terapii zajęciowej
2.Współpraca z innymi osobami i podmiotami działającymi w zakresie udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym                              a)Współpraca z ośrodkiem zdrowia w Kłótnie:
 – przedłużanie recept dla uczestników, umawianie na wizyty lekarskie,
- wizyta lekarza rodzinnego w ŚDS u uczestników 
Indywidualnie: Według potrzeb - Terapeuta zajęciowy
b)Współpraca z lekarzem psychiatrą – organizacja konsultacji psychiatrycznych, konsultacje w sprawie zaleconego przez psychiatrę sposobu dozowania leków, pilnowanie terminu wizyt psychiatrycznych  Indywidualnie Według potrzeb  Terapeuta zajęciowy
c)Współpraca z innymi osobami lub podmiotami działającymi w obszarze udzielania pomocy, w zakresie gwarantującym jak największą efektywność wspólnie podejmowanych oraz realizowanych działań na rzecz uczestników 
Indywidualnie: Według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/ Kierownik
4.Utrzymywanie kontaktu z byłymi uczestnikami - podtrzymywanie więzi, efektów terapeutycznych oraz doraźne wsparcie 
Indywidualnie: Według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego
5. Współpraca z innymi osobami oraz podmiotami w zakresie rehabilitacji zawodowej 
a)Współpraca z Urzędem Gminy Baruchowo  
Indywidualnie: Według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik
b)Współpraca z GOPS w Baruchowie 
Indywidualnie: według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik
c)Współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami oraz osobami prywatnymi 
Indywidualnie: Według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik
d)Współpraca z innymi podmiotami o zasięgu ponadlokalnym 
Indywidualnie: Według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik

 

 

Opublikowane przez: Katarzyna Korpusińska | Autor: Katarzyna Korpusińska | Data wprowadzenia: 2015-05-25 12:41:38.
Plan pracy ŚDS w Czarnem na 2015 rok z osobami
przewlekle psychicznie chorymi 

PLAN PRACY ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY W CZARNEM NA ROK 2015
Z OSOBAMI PRZEWLEKLE PSYCHICZNIE CHORYMI

W roku 2015 Dom zamierza organizować całokształt spraw zmierzających do realizacji usług  zgodnie z indywidualnymi planami postępowania wspierająco-aktywizującego każdego uczestnika, w ramach indywidualnych lub zespołowych form postępowania, prowadząc:
•trenin funkcjonowania w życiu codziennym,
•trening umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów,
•trening umiejętności komunikacyjnych,
•trening spędzania czasu wolnego,
•trening lekowy,
•poradnictwo psychologiczne,
•terapię ruchową,
•ergoterapię,
•terapię zajęciową,
•kulturoterapię,
•relaksację,
Środowiskowy Dom Samopomocy udziela również pomocy  w załatwianiu spraw urzędowych, w dostępie do niezbędnych świadczeń zdrowotnych oraz świadczy niezbędną opiekę.
Dom dodatkowo:
1) zapewnia możliwość skorzystania z jednego gorącego posiłku w czasie pobytu (obiad),
2) zapewnia możliwość skorzystania z usługi transportowej, polegającej na dowożeniu na zajęcia i odwożeniu do domów po zakończeniu zajęć,
3) dąży do pełnej integracji osób niepełnosprawnych poprzez reprezentowanie ich interesów w społeczności lokalnej,
4) współpracuje z rodzinami w zakresie kształtowania odpowiednich postaw wobec uczestnika oraz z innymi osobami lub podmiotami działającymi w obszarze udzielania pomocy, w zakresie gwarantującym jak największą efektywność wspólnie podejmowanych oraz realizowanych działań na rzecz uczestników,
5) zapewnia właściwy poziom usług,
6) dąży do poprawy jakości życia uczestników.

Szczegółowy plan pracy terapeutycznej:
1.Postępowanie wspierająco-aktywizujące 
Trening interpersonalny i rozwiązywania problemów – kształtowanie pozytywnych relacji uczestników z osobami bliskimi, sąsiadami oraz innymi osobami w różnych sytuacjach życia codziennego. Trening ma na celu podnoszenie samoświadomości uczestników i ich umiejętności głębszego poznawania siebie i wglądu we własne doświadczenia. Uczestnicy doskonalą umiejętności nawiązywania kontaktów, podtrzymywania rozmowy, aktywnego słuchania, asertywności, uczą się odpowiedzialności, współpracy, zasad partnerstwa, kształtują się postawy lojalności, uczciwości, wartości moralne. 
Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy
Trening umiejętności komunikacyjnych, w tym: umiejętności słuchania, nawiązywania i kończenia rozmowy, zadawania pytań, wyrażania próśb, zbieranie informacji, udzielanie informacji zwrotnych, wydawanie poleceń, prowadzenie dyskusji, negocjowanie i przekonywanie innych. 
Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy
Trening umiejętności spędzania czasu wolnego – rozwijanie zainteresowań kulturą, teatrem, audycjami radiowymi oraz telewizyjnymi, Internetem. Udział w spotkaniach towarzyskich  i kulturalnych – umożliwia uczestnikom rozrywkę i rekreacje, a także rozwijanie zainteresowań. Kształtują się prawidłowe zachowania w miejscach publicznych (biblioterapia, spacery, wycieczki, gry towarzyskie) 
Grupowo: 5 godzin w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Terapia ruchowa – zajęcia sportowe, turystyka. Rekreacja ma na celu podtrzymanie ogólnej aktywności ruchowej, usprawnianie, rozładowywanie napięć, usprawnianie motoryczne, polepszenie samopoczucia, pobudzenie aktywności 
Grupowo: 5 godzin w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Trening budżetowy – nauka właściwego dysponowania środkami pieniężnymi przez uczestników, planowanie wydatków, nabycie umiejętności prawidłowego dokonywania zakupów 
Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Terapia kulinarna – nabycie bądź podtrzymywanie umiejętności przygotowywania posiłków,  wyrabianie umiejętności prawidłowego żywienia, kulturalnego spożywania posiłków, dbania o higienę własną i otoczenia podczas przygotowywania potraw, poznawanie przepisów 
Indywidualnie:12 godzin w tygodniu Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Trening umiejętności praktycznych – nauka obsługi sprzętów i urządzeń domowych, nabycie umiejętności niezbędnych do prowadzenia gospodarstwa domowego (szycie, prasowanie, pranie sprzątanie)
Grupowo: 2 godziny w tygodniu Indywidualnie: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Trening lekowy – kształtowanie nawyków przyjmowania leków zgodnie z zaleceniami lekarskimi, nabycie odpowiedzialności za własne zdrowie, radzenie sobie z chorobą 
Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – rozwijanie i doskonalenie zmysłów uczestników, rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie procesów poznawczych, sprawności motorycznej i manualnej, rozwijanie i doskonalenie pamięci, mowy i innych systemów komunikowania się, wydłużanie czasu koncentracji, podtrzymywanie umiejętności czytania, pisania, liczenia 
Grupowo: 1 godzina w tygodniu Indywidualnie: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy
Zajęcia techniczno-plastyczne – usprawnianie manualne, poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, pobudzanie wyobraźni i wrażliwości, wyciszanie napięć, nabycie umiejętności dokonywania drobnych napraw w gospodarstwie domowym, posługiwanie się odpowiednimi narzędziami w gospodarstwie domowym 
Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Zajęcia rękodzielniczo-krawieckie – usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności krawieckich oraz doskonalenie i uczenie się różnych technik plastycznych 
Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Kulturotarapia – zmniejszanie introwersji, lęku, doświadczanie uczucia satysfakcji, odprężenia wywołanego udziałem w różnych formach aktywności intelektualnej, rozwijanie współpracy w grupie 
Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy
Trening higieniczny – wyrabianie nawyków w zakresie utrzymania prawidłowej higieny osobistej i otoczenia, dbanie o czystość poszczególnych części ciała, dbałość o wygląd zewnętrzny 
Indywidualnie 3 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy
Ergoterapia – zdobywanie i poszerzanie kompetencji zawodowych uczestników, zajęcia z zakresu ogrodnictwa, nauka utrzymania porządku, przygotowanie do udziału w warsztatach terapii zajęciowej oraz pracy w zakładach pracy chronionej
Grupowo: 2 godziny w tygodniu Indywidualnie: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Relaksacja - jej celem jest uzyskanie stanu relaksu, a zatem opanowanie wegetatywnych objawów lęku i uzyskanie odprężenia psychicznego 
Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej
Poradnictwo psychologiczne, terapia psychologiczna – wyciszanie lęków u uczestników, zmniejszanie ich napięć, wzrost odporności na frustracje, pomoc w adekwatnym wyrażaniu emocji do sytuacji, sposoby radzenia sobie ze stresem, depresją 
Indywidualnie: Według potrzeb Grupowo: raz w tygodniu - Psycholog
Organizowanie imprez okolicznościowych: Według kalendarza imprez (stanowiącym załącznik do planu pracy) - Zespół Wspierająco-Aktywizujący
Współ/praca z rodziną w szerokim aspekcie spraw dotyczących funkcjonowania uczestnika i wpływu rodziny na jego funkcjonowanie 
Indywidualnie: Według potrzeb Grupowo – spotkanie z rodzinami uczestników -Wrzesień - Zespół Wspierająco-Aktywizujący
Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, wypełnianiu dokumentów, prowadzeniu rozmów, kształtowanie samodzielności, zasad współżycia w środowisku 
Indywidualnie: według potrzeb - Terapeuta zajęciowy/ instruktor terapii zajęciowej
2.Współpraca z innymi osobami i podmiotami działającymi w zakresie udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym 
a)Współpraca z ośrodkiem zdrowia w Kłótnie:
 – przedłużanie recept dla uczestników, umawianie na wizyty lekarskie,
- wizyta lekarza rodzinnego w ŚDS u uczestników 
Indywidualnie i grupowo:według potrzeb - Terapeuta zajęciowy
b)Współpraca z lekarzem psychiatrą – organizacja konsultacji psychiatrycznych, konsultacje w sprawie zaleconego przez psychiatrę sposobu dozowania leków, pilnowanie terminu wizyt psychiatrycznych  
Indywidualnie: według potrzeb - Terapeuta zajęciowy
c)Współpraca z innymi osobami lub podmiotami działającymi w obszarze udzielania pomocy,w zakresie gwarantującym jak największą efektywność wspólnie podejmowanych oraz realizowanych działań na rzecz uczestników 
Indywidualnie: według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/ Kierownik
3.Utrzymywanie kontaktu z byłymi uczestnikami - podtrzymywanie więzi, efektów terapeutycznych oraz doraźne wsparcie 
Indywidualnie:według potrzeb Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego
4.Współpraca z innymi osobami oraz podmiotami w zakresie rehabilitacji zawodowej 
a)Współpraca z Urzędem Gminy Baruchowo  
Indywidualnie: według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik
b)Współpraca z GOPS w Baruchowie 
Indywidualnie: według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik
c)Współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami oraz osobami prywatnymi 
Indywidualnie: według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik
d)Współpraca z innymi podmiotami o zasięgu ponadlokalnym 
Indywidualnie: według potrzeb Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik

 

 

Opublikowane przez: Katarzyna Korpusińska | Autor: Katarzyna Korpusińska | Data wprowadzenia: 2015-05-25 13:06:10.

Zobacz:
 Status Prawny .  Zarządzenia Kierownika .  Kontrola zarządcza - oświadczenia .  Kierownictwo .  Ogłoszenia .  Informacja o przetwarzaniu danych osobowych .  Pracownicy i ich kompetencje  .  Realizacja Zadań .  Statut .  Regulaminy  .  Struktura Organizacyjna .  Informacje o majątku .  Informacje nieudostępnione .  Oświadczenia majątkowe .  Rejestry i archiwa .  Załatwianie Spraw .  Ogłoszenia o naborze .  Tryb Działania, Kompetencje .  Programy pracy i plany działalności . 
Data wprowadzenia: 2015-05-25 13:06:10
Autor: Katarzyna Korpusińska
Obowi~Ezuje od: 2015-01-02
Opublikowane przez: Katarzyna Korpusińska
  Biuletyn Informacji Publicznej - baruchowo.bip.gmina.pl