Plany pracy
Plan pracy ŚDS na 2015 rok dla osób z upośledzeniem umysłowym |
PLAN PRACY ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY W CZARNEM NA ROK 2015 Z OSOBAMI Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM
W roku 2015 Dom zamierza organizować całokształt spraw zmierzających do realizacji usług zgodnie z indywidualnymi planami postępowania wspierająco-aktywizującego każdego uczestnika, w ramach indywidualnych lub zespołowych form postępowania, prowadząc: •trening funkcjonowania w życiu codziennym, •trening umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów, •trening umiejętności komunikacyjnych, •trening spędzania czasu wolnego, •ergoterapię, •terapię zajęciową, •terapię ruchową, •kulturterapię, •relaksację, •zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. •poradnictwo psychologiczne, Środowiskowy Dom Samopomocy udziela również pomocy w załatwianiu spraw urzędowych, w dostępie do niezbędnych świadczeń zdrowotnych oraz świadczy niezbędną opiekę. Dom dodatkowo: -zapewnia możliwość skorzystania z jednego gorącego posiłku w czasie pobytu (obiad), -zapewnia możliwość skorzystania z usługi transportowej, polegającej na dowożeniu na zajęcia i odwożeniu do domów po zakończeniu zajęć, -dąży do pełnej integracji osób niepełnosprawnych poprzez reprezentowanie ich interesów w społeczności lokalnej, -współpracuje z rodziną w zakresie kształtowania odpowiednich postaw wobec uczestnika oraz z innymi osobami lub podmiotami działającymi w obszarze udzielania pomocy, w zakresie gwarantującym jak największą efektywność wspólnie podejmowanych oraz realizowanych działań na rzecz uczestników, -zapewnia właściwy poziom usług, -dąży do poprawy jakości życia uczestników. Szczegółowy plan pracy terapeutycznej 1.Postępowanie wspierająco-aktywizujące:
Trening interpersonalny i rozwiązywania problemów – kształtowanie pozytywnych relacji uczestników z osobami bliskimi, sąsiadami oraz innymi osobami w różnych sytuacjach życia codziennego. Uczestnicy doskonalą umiejętności nawiązywania kontaktów, uczą się odpowiedzialności, współpracy, zasad partnerstwa, kształtują się postawy lojalności, uczciwości, wartości moralne Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Trening umiejętności komunikacyjnych, w tym: umiejętności słuchania, nawiązywania i kończenia rozmowy, zadawania pytań, wyrażania próśb, zbieranie informacji, udzielanie informacji zwrotnych Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Trening umiejętności spędzania czasu wolnego – rozwijanie zainteresowań kulturą, teatrem, audycjami radiowymi oraz telewizyjnymi. Udział w spotkaniach towarzyskich i kulturalnych – umożliwia uczestnikom rozrywkę i rekreacje, a także rozwijanie zainteresowań. Kształtują się prawidłowe zachowania w miejscach publicznych (biblioterapia, spacery, wycieczki, gry towarzyskie) Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Terapia ruchowa – zajęcia sportowe, turystyka, rekreacja; ma na celu podtrzymanie ogólnej aktywności ruchowej, usprawnianie, rozładowywanie napięć, usprawnianie motoryczne, polepszenie samopoczucia, pobudzenie aktywności Grupowo: 5 godzin w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Trening budżetowy – ma na celu przyswojenie przez uczestników wiedzy do czego służą pieniądze i w jaki sposób się je zdobywa, gdzie można dokonywać zakupów, w jaki sposób dokonywać zakupów, Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Terapia kulinarna – nabycie umiejętności przygotowywania posiłków, kulturalnego spożywania posiłków, dbania o higienę własną i otoczenia podczas przygotowywania potraw Indywidualnie: 12 godzin w tygodniu Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Trening umiejętności praktycznych – nauka obsługi sprzętów i urządzeń domowych, nabycie umiejętności niezbędnych do prowadzenia gospodarstwa domowego (szycie, prasowanie, pranie, sprzątanie) Grupowo: 3 godziny w tygodniu Indywidualnie: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – rozwijanie i doskonalenie zmysłów uczestników, rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie procesów poznawczych, sprawności motorycznej i manualnej, rozwijanie i poprawa pamięci, mowy i innych systemów komunikowania się, wydłużanie czasu koncentracji Grupowo: 2 godziny w tygodniu Indywidualnie: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Zajęcia techniczno-plastyczne – usprawnianie manualne, poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, pobudzanie wyobraźni i wrażliwości, wyciszanie napięć, nabycie umiejętności dokonywania drobnych napraw w gospodarstwie domowym, posługiwanie się odpowiednimi narzędziami w gospodarstwie domowym Grupowo: 4 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Zajęcia rękodzielniczo-krawieckie – usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności krawieckich Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Kulturotarapia – zmniejszanie introwersji, lęku, doświadczanie uczucia satysfakcji, odprężenia wywołanego udziałem w różnych formach twórczej aktywności, rozwijanie współpracy w grupie Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Trening higieniczny – wyrabianie nawyków w zakresie utrzymania prawidłowej higieny osobistej i otoczenia, dbanie o czystość poszczególnych części ciała, dbałość o wygląd zewnętrzny Indywidualnie: 3 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Ergoterapia – zdobywanie i poszerzanie kompetencji zawodowych uczestników, zajęcia z zakresu ogrodnictwa, nauka utrzymania porządku, przygotowanie do udziału w warsztatach terapii zajęciowej Grupowo: 4 godziny w tygodniu Indywidualnie: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Relaksacja - jej celem jest uzyskanie stanu relaksu, a zatem opanowanie wegetatywnych objawów lęku i uzyskanie odprężenia psychicznego Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Poradnictwo psychologiczne, terapia psychologiczna – wyciszanie lęków u uczestników, zmniejszanie ich napięć, wzrost odporności na frustracje, pomoc w adekwatnym wyrażaniu emocji do sytuacji Indywidualnie i grupowo, według potrzeb raz w tygodniu - Psycholog Organizowanie imprez okolicznościowych: według kalendarza imprez (stanowiącym załącznik do planu pracy) - Zespół Wspierająco-Aktywizujący Współ/praca z rodziną w szerokim aspekcie spraw dotyczących funkcjonowania uczestnika i wpływu rodziny na jego funkcjonowanie Indywidualnie: według potrzeb, grupowo: wrzesień – spotkanie z rodzinami uczestników - Zespół Wspierająco-Aktywizujący Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, wypełnianiu dokumentów, prowadzeniu rozmów, kształtowanie samodzielności, zasad współżycia w środowisku Indywidualnie Według potrzeb Terapeuta zajęciowy/ instruktor terapii zajęciowej 2. Współpraca z innymi osobami i podmiotami działającymi w zakresie udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym a)Współpraca z ośrodkiem zdrowia w Kłótnie: – przedłużanie recept dla uczestników, umawianie na wizyty lekarskie, - wizyta lekarza rodzinnego w ŚDS u uczestników Indywidualnie: według potrzeb, grupowo: Według potrzeb, raz w miesiącu - Terapeuta zajęciowy b)Współpraca z innymi osobami lub podmiotami działającymi w obszarze udzielania pomocy, w zakresie gwarantującym jak największą efektywność wspólnie podejmowanych oraz realizowanych działań na rzecz uczestników Indywidualnie, Według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/ Kierownik 3.Utrzymywanie kontaktu z byłymi uczestnikami - podtrzymywanie więzi, efektów terapeutycznych oraz doraźne wsparcie Indywidualnie Według potrzeb Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego 4. Współpraca z innymi osobami oraz podmiotami w zakresie rehabilitacji zawodowej a)Współpraca z Urzędem Gminy Baruchowo Indywidualnie, według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik b)Współpraca z GOPS w Baruchowie Indywidualnie, według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik c)Współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami oraz osobami prywatnymi Indywidualnie, według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik d)Współpraca z innymi podmiotami o zasięgu ponadlokalnym Indywidualnie, według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik
|
|
Opublikowane przez: Katarzyna Korpusińska | Autor: Katarzyna Korpusiska | Data wprowadzenia: 2015-05-25 10:36:02 | Data modyfikacji: 2015-05-25 13:09:11.
Plan pracy ŚDS w Czarnem na 2015r. z osobami wykazującymi inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych |
PLAN PRACY ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY W CZARNEM NA ROK 2015 Z OSOBAMI WYKAZUJĄCYMI INNE PRZEWLEKŁE ZABURZENIA CZYNNOŚCI PSYCHICZNYCH
W roku 2015 Dom zamierza organizować całokształt spraw zmierzających do realizacji usług zgodnie z indywidualnymi planami postępowania wspierająco-aktywizującego każdego uczestnika, w ramach indywidualnych lub zespołowych form postępowania, prowadząc następujące zajęcia terapeutyczne: •trening funkcjonowania w życiu codziennym, •trening umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów, •trening umiejętności komunikacyjnych, •trening spędzania czasu wolnego, •trening zdrowotny, •poradnictwo psychologiczne, •ergoterapię, •terapię zajęciową, •terapię ruchową, •kulturterapię, •relaksację, •zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Środowiskowy Dom Samopomocy udziela również pomocy w załatwianiu spraw urzędowych, w dostępie do niezbędnych świadczeń zdrowotnych oraz świadczy niezbędną opiekę. Dom dodatkowo: zapewnia możliwość skorzystania z jednego gorącego posiłku w czasie pobytu (obiad), zapewnia możliwość skorzystania z usługi transportowej, polegającej na dowożeniu na zajęcia i odwożeniu do domów po zakończeniu zajęć, dąży do pełnej integracji osób niepełnosprawnych poprzez reprezentowanie ich interesów w społeczności lokalnej, współpracuje z rodzinami w zakresie kształtowania odpowiednich postaw wobec uczestnika oraz z innymi osobami lub podmiotami działającymi w obszarze udzielania pomocy, w zakresie gwarantującym jak największą efektywność wspólnie podejmowanych oraz realizowanych działań na rzecz uczestników, zapewnia właściwy poziom usług, dąży do poprawy jakości życia uczestników. Szczegółowy plan pracy terapeutycznej:
1.Postępowanie wspierająco-aktywizujące Trening interpersonalny i rozwiązywania problemów – kształtowanie pozytywnych relacji uczestników z osobami bliskimi, sąsiadami oraz innymi osobami w różnych sytuacjach życia codziennego. Trening ma na celu podnoszenie samoświadomości uczestników i ich umiejętności głębszego poznawania siebie i wglądu we własne doświadczenia. Uczestnicy doskonalą umiejętności nawiązywania kontaktów, podtrzymywania rozmowy, aktywnego słuchania, asertywności, uczą się odpowiedzialności, współpracy, zasad partnerstwa, kształtują się postawy lojalności, uczciwości, wartości moralne. Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Trening umiejętności komunikacyjnych, w tym: umiejętności słuchania, nawiązywania i kończenia rozmowy, zadawania pytań, wyrażania próśb, zbieranie informacji, udzielanie informacji zwrotnych, wydawanie poleceń, prowadzenie dyskusji, negocjowanie i przekonywanie innych. Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Trening umiejętności spędzania czasu wolnego – rozwijanie zainteresowań kulturą, teatrem, audycjami radiowymi oraz telewizyjnymi, internetem. Udział w spotkaniach towarzyskich i kulturalnych – umożliwia uczestnikom rozrywkę i rekreacje, a także rozwijanie zainteresowań. Kształtują się prawidłowe zachowania w miejscach publicznych (biblioterapia, spacery, wycieczki, gry towarzyskie) Grupowo: 5 godzin w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Terapia ruchowa – zajęcia sportowe, turystyka, rekreacja; ma na celu podtrzymanie ogólnej aktywności ruchowej, usprawnianie, rozładowywanie napięć, usprawnianie motoryczne, polepszenie samopoczucia, pobudzenie aktywności Grupowo: 5 godzin w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Trening budżetowy – nauka właściwego dysponowania środkami pieniężnymi przez uczestników, planowanie wydatków Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Terapia kulinarna – nabycie bądź podtrzymywanie umiejętności przygotowywania posiłków, wyrabianie umiejętności prawidłowego żywienia, kulturalnego spożywania posiłków, dbania o higienę własną i otoczenia podczas przygotowywania potraw, poznawanie przepisów, Indywidualnie: 12 godzin w tygodniu Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Trening umiejętności praktycznych – nauka obsługi sprzętów i urządzeń domowych, nabycie/podtrzymywanie umiejętności niezbędnych do prowadzenia gospodarstwa domowego (szycie, prasowanie, pranie sprzątanie) Grupowo: 2 godziny w tygodniu Indywidualnie: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Trening zdrowotny – kształtowanie nawyków przyjmowania leków zgodnie z zaleceniami lekarskimi, nabycie odpowiedzialności za własne zdrowie Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – rozwijanie i doskonalenie zmysłów uczestników, rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie procesów poznawczych, sprawności motorycznej i manualnej, rozwijanie i doskonalenie pamięci, mowy i innych systemów komunikowania się, wydłużanie czasu koncentracji, podtrzymywanie umiejętności czytania, pisania, liczenia Grupowo: 1 godzina w tygodniu Indywidualnie: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Zajęcia techniczno-plastyczne – usprawnianie manualne, poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, pobudzanie wyobraźni i wrażliwości, wyciszanie napięć , doskonalenie i uczenie się różnych technik plastycznych Grupowo: 3 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Zajęcia rękodzielniczo-krawieckie – usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności krawieckich Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Kulturotarapia – zmniejszanie introwersji, lęku, doświadczanie uczucia satysfakcji, odprężenia wywołanego udziałem w różnych formach aktywności intelektualnej, rozwijanie współpracy w grupie Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Trening higieniczny – wyrabianie nawyków w zakresie utrzymania prawidłowej higieny osobistej i otoczenia, dbanie o czystość poszczególnych części ciała, dbałość o wygląd zewnętrzny Indywidualnie: 3 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Ergoterapia – zdobywanie i poszerzanie kompetencji zawodowych uczestników, zajęcia z zakresu ogrodnictwa, nauka utrzymania porządku, przygotowanie do udziału w warsztatach terapii zajęciowej oraz pracy w zakładach pracy chronionej Grupowo: 1 godzina w tygodniu Indywidualnie: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Relaksacja - jej celem jest uzyskanie stanu relaksu, a zatem opanowanie wegetatywnych objawów lęku i uzyskanie odprężenia psychicznego Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Poradnictwo psychologiczne, terapia psychologiczna – wyciszanie lęków u uczestników, zmniejszanie ich napięć, wzrost odporności na frustracje, pomoc w adekwatnym wyrażaniu emocji do sytuacji, sposoby radzenia sobie ze stresem, depresją Indywidualnie: eedług potrzeb Grupowo: raz w tygodniu - Psycholog Organizowanie imprez okolicznościowych: według kalendarza imprez (stanowiącym załącznik do planu pracy) Zespół Wspierająco-Aktywizujący Współ/praca z rodziną w szerokim aspekcie spraw dotyczących funkcjonowania uczestnika i wpływu rodziny na jego funkcjonowanie Indywidualnie - według potrzeb Grupowo - spotkanie z rodzinami, wrzesień - Zespół Wspierająco-Aktywizujący Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, wypełnianiu dokumentów, prowadzeniu rozmów, kształtowanie samodzielności, zasad współżycia w środowisku Indywidualnie Według potrzeb - Terapeuta zajęciowy/ instruktor terapii zajęciowej 2.Współpraca z innymi osobami i podmiotami działającymi w zakresie udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym a)Współpraca z ośrodkiem zdrowia w Kłótnie: – przedłużanie recept dla uczestników, umawianie na wizyty lekarskie, - wizyta lekarza rodzinnego w ŚDS u uczestników Indywidualnie: Według potrzeb - Terapeuta zajęciowy b)Współpraca z lekarzem psychiatrą – organizacja konsultacji psychiatrycznych, konsultacje w sprawie zaleconego przez psychiatrę sposobu dozowania leków, pilnowanie terminu wizyt psychiatrycznych Indywidualnie Według potrzeb Terapeuta zajęciowy c)Współpraca z innymi osobami lub podmiotami działającymi w obszarze udzielania pomocy, w zakresie gwarantującym jak największą efektywność wspólnie podejmowanych oraz realizowanych działań na rzecz uczestników Indywidualnie: Według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/ Kierownik 4.Utrzymywanie kontaktu z byłymi uczestnikami - podtrzymywanie więzi, efektów terapeutycznych oraz doraźne wsparcie Indywidualnie: Według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego 5. Współpraca z innymi osobami oraz podmiotami w zakresie rehabilitacji zawodowej a)Współpraca z Urzędem Gminy Baruchowo Indywidualnie: Według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik b)Współpraca z GOPS w Baruchowie Indywidualnie: według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik c)Współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami oraz osobami prywatnymi Indywidualnie: Według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik d)Współpraca z innymi podmiotami o zasięgu ponadlokalnym Indywidualnie: Według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik
|
|
Opublikowane przez: Katarzyna Korpusińska | Autor: Katarzyna Korpusińska | Data wprowadzenia: 2015-05-25 12:41:38.
Plan pracy ŚDS w Czarnem na 2015 rok z osobami przewlekle psychicznie chorymi |
PLAN PRACY ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY W CZARNEM NA ROK 2015 Z OSOBAMI PRZEWLEKLE PSYCHICZNIE CHORYMI
W roku 2015 Dom zamierza organizować całokształt spraw zmierzających do realizacji usług zgodnie z indywidualnymi planami postępowania wspierająco-aktywizującego każdego uczestnika, w ramach indywidualnych lub zespołowych form postępowania, prowadząc: •trenin funkcjonowania w życiu codziennym, •trening umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów, •trening umiejętności komunikacyjnych, •trening spędzania czasu wolnego, •trening lekowy, •poradnictwo psychologiczne, •terapię ruchową, •ergoterapię, •terapię zajęciową, •kulturoterapię, •relaksację, Środowiskowy Dom Samopomocy udziela również pomocy w załatwianiu spraw urzędowych, w dostępie do niezbędnych świadczeń zdrowotnych oraz świadczy niezbędną opiekę. Dom dodatkowo: 1) zapewnia możliwość skorzystania z jednego gorącego posiłku w czasie pobytu (obiad), 2) zapewnia możliwość skorzystania z usługi transportowej, polegającej na dowożeniu na zajęcia i odwożeniu do domów po zakończeniu zajęć, 3) dąży do pełnej integracji osób niepełnosprawnych poprzez reprezentowanie ich interesów w społeczności lokalnej, 4) współpracuje z rodzinami w zakresie kształtowania odpowiednich postaw wobec uczestnika oraz z innymi osobami lub podmiotami działającymi w obszarze udzielania pomocy, w zakresie gwarantującym jak największą efektywność wspólnie podejmowanych oraz realizowanych działań na rzecz uczestników, 5) zapewnia właściwy poziom usług, 6) dąży do poprawy jakości życia uczestników.
Szczegółowy plan pracy terapeutycznej: 1.Postępowanie wspierająco-aktywizujące Trening interpersonalny i rozwiązywania problemów – kształtowanie pozytywnych relacji uczestników z osobami bliskimi, sąsiadami oraz innymi osobami w różnych sytuacjach życia codziennego. Trening ma na celu podnoszenie samoświadomości uczestników i ich umiejętności głębszego poznawania siebie i wglądu we własne doświadczenia. Uczestnicy doskonalą umiejętności nawiązywania kontaktów, podtrzymywania rozmowy, aktywnego słuchania, asertywności, uczą się odpowiedzialności, współpracy, zasad partnerstwa, kształtują się postawy lojalności, uczciwości, wartości moralne. Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Trening umiejętności komunikacyjnych, w tym: umiejętności słuchania, nawiązywania i kończenia rozmowy, zadawania pytań, wyrażania próśb, zbieranie informacji, udzielanie informacji zwrotnych, wydawanie poleceń, prowadzenie dyskusji, negocjowanie i przekonywanie innych. Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Trening umiejętności spędzania czasu wolnego – rozwijanie zainteresowań kulturą, teatrem, audycjami radiowymi oraz telewizyjnymi, Internetem. Udział w spotkaniach towarzyskich i kulturalnych – umożliwia uczestnikom rozrywkę i rekreacje, a także rozwijanie zainteresowań. Kształtują się prawidłowe zachowania w miejscach publicznych (biblioterapia, spacery, wycieczki, gry towarzyskie) Grupowo: 5 godzin w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Terapia ruchowa – zajęcia sportowe, turystyka. Rekreacja ma na celu podtrzymanie ogólnej aktywności ruchowej, usprawnianie, rozładowywanie napięć, usprawnianie motoryczne, polepszenie samopoczucia, pobudzenie aktywności Grupowo: 5 godzin w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Trening budżetowy – nauka właściwego dysponowania środkami pieniężnymi przez uczestników, planowanie wydatków, nabycie umiejętności prawidłowego dokonywania zakupów Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Terapia kulinarna – nabycie bądź podtrzymywanie umiejętności przygotowywania posiłków, wyrabianie umiejętności prawidłowego żywienia, kulturalnego spożywania posiłków, dbania o higienę własną i otoczenia podczas przygotowywania potraw, poznawanie przepisów Indywidualnie:12 godzin w tygodniu Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Trening umiejętności praktycznych – nauka obsługi sprzętów i urządzeń domowych, nabycie umiejętności niezbędnych do prowadzenia gospodarstwa domowego (szycie, prasowanie, pranie sprzątanie) Grupowo: 2 godziny w tygodniu Indywidualnie: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Trening lekowy – kształtowanie nawyków przyjmowania leków zgodnie z zaleceniami lekarskimi, nabycie odpowiedzialności za własne zdrowie, radzenie sobie z chorobą Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – rozwijanie i doskonalenie zmysłów uczestników, rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie procesów poznawczych, sprawności motorycznej i manualnej, rozwijanie i doskonalenie pamięci, mowy i innych systemów komunikowania się, wydłużanie czasu koncentracji, podtrzymywanie umiejętności czytania, pisania, liczenia Grupowo: 1 godzina w tygodniu Indywidualnie: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Zajęcia techniczno-plastyczne – usprawnianie manualne, poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, pobudzanie wyobraźni i wrażliwości, wyciszanie napięć, nabycie umiejętności dokonywania drobnych napraw w gospodarstwie domowym, posługiwanie się odpowiednimi narzędziami w gospodarstwie domowym Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Zajęcia rękodzielniczo-krawieckie – usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności krawieckich oraz doskonalenie i uczenie się różnych technik plastycznych Grupowo: 1 godzina w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Kulturotarapia – zmniejszanie introwersji, lęku, doświadczanie uczucia satysfakcji, odprężenia wywołanego udziałem w różnych formach aktywności intelektualnej, rozwijanie współpracy w grupie Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Trening higieniczny – wyrabianie nawyków w zakresie utrzymania prawidłowej higieny osobistej i otoczenia, dbanie o czystość poszczególnych części ciała, dbałość o wygląd zewnętrzny Indywidualnie 3 godziny w tygodniu - Terapeuta zajęciowy Ergoterapia – zdobywanie i poszerzanie kompetencji zawodowych uczestników, zajęcia z zakresu ogrodnictwa, nauka utrzymania porządku, przygotowanie do udziału w warsztatach terapii zajęciowej oraz pracy w zakładach pracy chronionej Grupowo: 2 godziny w tygodniu Indywidualnie: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Relaksacja - jej celem jest uzyskanie stanu relaksu, a zatem opanowanie wegetatywnych objawów lęku i uzyskanie odprężenia psychicznego Grupowo: 2 godziny w tygodniu - Instruktor terapii zajęciowej Poradnictwo psychologiczne, terapia psychologiczna – wyciszanie lęków u uczestników, zmniejszanie ich napięć, wzrost odporności na frustracje, pomoc w adekwatnym wyrażaniu emocji do sytuacji, sposoby radzenia sobie ze stresem, depresją Indywidualnie: Według potrzeb Grupowo: raz w tygodniu - Psycholog Organizowanie imprez okolicznościowych: Według kalendarza imprez (stanowiącym załącznik do planu pracy) - Zespół Wspierająco-Aktywizujący Współ/praca z rodziną w szerokim aspekcie spraw dotyczących funkcjonowania uczestnika i wpływu rodziny na jego funkcjonowanie Indywidualnie: Według potrzeb Grupowo – spotkanie z rodzinami uczestników -Wrzesień - Zespół Wspierająco-Aktywizujący Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, wypełnianiu dokumentów, prowadzeniu rozmów, kształtowanie samodzielności, zasad współżycia w środowisku Indywidualnie: według potrzeb - Terapeuta zajęciowy/ instruktor terapii zajęciowej 2.Współpraca z innymi osobami i podmiotami działającymi w zakresie udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym a)Współpraca z ośrodkiem zdrowia w Kłótnie: – przedłużanie recept dla uczestników, umawianie na wizyty lekarskie, - wizyta lekarza rodzinnego w ŚDS u uczestników Indywidualnie i grupowo:według potrzeb - Terapeuta zajęciowy b)Współpraca z lekarzem psychiatrą – organizacja konsultacji psychiatrycznych, konsultacje w sprawie zaleconego przez psychiatrę sposobu dozowania leków, pilnowanie terminu wizyt psychiatrycznych Indywidualnie: według potrzeb - Terapeuta zajęciowy c)Współpraca z innymi osobami lub podmiotami działającymi w obszarze udzielania pomocy,w zakresie gwarantującym jak największą efektywność wspólnie podejmowanych oraz realizowanych działań na rzecz uczestników Indywidualnie: według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/ Kierownik 3.Utrzymywanie kontaktu z byłymi uczestnikami - podtrzymywanie więzi, efektów terapeutycznych oraz doraźne wsparcie Indywidualnie:według potrzeb Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego 4.Współpraca z innymi osobami oraz podmiotami w zakresie rehabilitacji zawodowej a)Współpraca z Urzędem Gminy Baruchowo Indywidualnie: według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik b)Współpraca z GOPS w Baruchowie Indywidualnie: według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik c)Współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami oraz osobami prywatnymi Indywidualnie: według potrzeb - Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik d)Współpraca z innymi podmiotami o zasięgu ponadlokalnym Indywidualnie: według potrzeb Przewodniczący Zespołu Wspierająco-Aktywizującego/Kierownik
|
|
Opublikowane przez: Katarzyna Korpusińska | Autor: Katarzyna Korpusińska | Data wprowadzenia: 2015-05-25 13:06:10.
Data wprowadzenia: 2015-05-25 13:06:10 Autor: Katarzyna Korpusińska Obowi~Ezuje od: 2015-01-02 Opublikowane przez: Katarzyna Korpusińska
|