Regulamin
naboru na stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze
w Åšrodowiskowym Domu Samopomocy w Czarnem.
I. Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Środowiskowym Domu Samopomocy w Czarnem.
§ 1. 1. Celem Regulaminu jest ustalenie zasad w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na stanowiska urzÄ™dnicze, w tym kierownicze stanowiska urzÄ™dnicze (w dalszej części Regulaminu zwane urzÄ™dniczymi).
2. Regulamin okreÅ›la szczegóÅ‚owe zasady zatrudnienia pracowników w Åšrodowiskowym Domu Samopomocy w Czarnem.
3. Nabór prowadzony jest w oparciu o przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorzÄ…dowych (Dz.U. z 2008r. Nr223, poz. 1458).
4. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze podejmuje kierownik ŚDS, określając zakres zadań oraz odpowiedzialności związanych z danym stanowiskiem.
II. Powołanie Komisji rekrutacyjnej.
§ 2. 1. W celu dokonania oceny formalnej dokumentów zÅ‚ożonych zgodnie z ogÅ‚oszeniem oraz w celu wyÅ‚onienia kandydata na wolne stanowisko urzÄ™dnicze kierownik ÅšDS w formie odrÄ™bnego zarzÄ…dzenia powoÅ‚uje KomisjÄ™ rekrutacyjnÄ….
2. W skład Komisji rekrutacyjnej mogą wchodzić:
1) kierownik ÅšDS;
2) pracownik zastępujący kierownika ŚDS w razie jego nieobecności;
3) inne osoby posiadające odpowiednie przygotowanie merytoryczne mające znaczenie dla właściwej oceny kandydata;
3. W skÅ‚ad komisji nie może wchodzić osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia wÅ‚Ä…cznie w stosunku do osoby, która zÅ‚ożyÅ‚a ofertÄ™, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wÄ…tpliwoÅ›ci co do jej bezstronnoÅ›ci.
4. Komisja rekrutacyjna działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowiskopracy.
III. Etapy naboru.
§ 3. 1. OgÅ‚oszenie o naborze powinno zawierać:
1) adres jednostki;
2) określenie stanowiska;
3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem, zgodnie z opisem danego stanowiska,
ze wskazaniem, które z nich sÄ… niezbÄ™dne, a które dodatkowe;
4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku;
5) wskazanie wymaganych dokumentów;
6) okreÅ›lenie terminu i miejsca skÅ‚adania dokumentów.
2. SkÅ‚adanie dokumentów aplikacyjnych.
3. WstÄ™pna selekcja – analiza dokumentów aplikacyjnych.
4. OgÅ‚oszenie listy kandydatów, którzy speÅ‚niajÄ… wymogi formalne.
5. Selekcja koÅ„cowa kandydatów po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej.
6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze stanowisko urzędnicze.
7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
8. OgÅ‚oszenie wyników naboru.
IV. Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze w Środowiskowym Domu Samopomocy w Czarnem.
§ 4. 1. OgÅ‚oszenie o naborze na stanowiska urzÄ™dnicze oraz o naborze kandydatów na te stanowiska umieszcza siÄ™ obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej UrzÄ™du Gminy w Baruchowie.
2. Możliwe jest umieszczenie ogłoszenia dodatkowo w innych miejscach, m.in.:
a) na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Baruchowie;
b) prasie;
c) urzędzie pracy;
3. Ogłoszenie o naborze powinno zawierać:
1) adres jednostki;
2) określenie stanowiska;
3) okreÅ›lenie wymagaÅ„ zwiÄ…zanych ze stanowiskiem, zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich sÄ… niezbÄ™dne, a które dodatkowe;
4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku;
5) wskazanie wymaganych dokumentów;
6) okreÅ›lenie terminu i miejsca skÅ‚adania dokumentów.
4. Termin skÅ‚adania dokumentów okreÅ›lony w ogÅ‚oszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 10 dni od daty opublikowania tego ogÅ‚oszenia w Biuletynie Informacji Publicznej UrzÄ™du Gminy w Baruchowie.
5. Wzór ogÅ‚oszenia naboru na stanowisko urzÄ™dnicze stanowi zaÅ‚Ä…cznik Nr 1.
V. Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych.
§ 5. 1. Po ogÅ‚oszeniu w Biuletynie nastÄ™puje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracÄ… na stanowiskach urzÄ™dniczych w Åšrodowiskowym Domu Samopomocy w Czarnem.
2. Na dokumenty aplikacyjne skÅ‚adajÄ… siÄ™ w szczególnoÅ›ci:
1) list motywacyjny;
2) curriculum Vitae (CV);
3) kserokopie świadectw pracy;
4) kserokopie dyplomów potwierdzajÄ…cych wyksztaÅ‚cenie;
5) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach.
3. Dokumenty aplikacyjne składane prze osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na stanowisko urzędnicze i tylko w formie papierowej.
4. Nie ma możliwoÅ›ci przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogÄ… elektronicznÄ….
5. Nie ma możliwoÅ›ci przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogÅ‚oszeniem.
VI. Rozpatrywanie ofert.
§ 6. 1. Po upÅ‚ywie terminu zÅ‚ożenia ofert Komisja rekrutacyjna rozpoczyna swojÄ… pracÄ™.Prace Komisji odbywajÄ… siÄ™ na posiedzeniach zwoÅ‚ywanych przez jej przewodniczÄ…cego.
2. Komisja rekrutacyjna dokonuje wstÄ™pnej analizy dokumentów aplikacyjnych.
3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji, z wymogami formalnymi okreÅ›lonymi w ogÅ‚oszeniu.
4. Wynikiem analizy dokumentów jest wstÄ™pne okreÅ›lenie możliwoÅ›ci zatrudnienia kandydata do pracy na stanowiskach urzÄ™dniczych.
5. Informacje o kandydatach, którzy zgÅ‚osili siÄ™ do naboru, stanowiÄ… informacje publicznÄ… w zakresie objÄ™tym wymaganiami zwiÄ…zanymi ze stanowiskiem urzÄ™dniczym, okreÅ›lonymi w ogÅ‚oszeniu o naborze.
6. Wzór listy kandydatów speÅ‚niajÄ…cych wymagania formalne okreÅ›lone w ogÅ‚oszeniu o naborze stanowi zaÅ‚Ä…cznik Nr 2.
VII. Wybór kandydata.
§ 7. 1. Z kandydatami, których oferty speÅ‚niajÄ… wymogi formalne Komisja rekrutacyjna przeprowadza rozmowÄ™ kwalifikacyjnÄ….
2. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
3. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:
1) predyspozycje i umiejÄ™tnoÅ›ci kandydata gwarantujÄ…ce prawidÅ‚owe wykonywanie powierzonych obowiÄ…zków;
2) posiadanÄ… wiedzÄ™ o samorzÄ…dzie gminnym;
3) obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata.
4) cele kandydata.
4. Każdy członek Komisji rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.
§ 8. 1. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja rekrutacyjna wybiera kandydata, który uzyskaÅ‚ najwyższÄ… liczbÄ™ punktów.
2. Z przeprowadzonego naboru kandydatów sporzÄ…dza siÄ™ protokóÅ‚.
3. ProtokóÅ‚ zawiera:
1) okreÅ›lenie stanowiska urzÄ™dniczego, na które byÅ‚ prowadzony nabór;
2) liczbÄ™ kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego nie wiÄ™cej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych wedÅ‚ug poziomu speÅ‚nienia przez nich wymagaÅ„ okreÅ›lonych w ogÅ‚oszeniu o naborze;
3) liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne;
4) informacjÄ™ o zastosowanych metodach i technikach naboru;
5) uzasadnienie dokonanego wyboru;
6) skÅ‚ad Komisji przeprowadzajÄ…cej nabór.
4. Wzór protokoÅ‚u z przeprowadzonego naboru stanowi zaÅ‚Ä…cznik Nr 3.
VIII. Informacja o wynikach naboru i zawarcie umowy o pracÄ™ z wybranym kandydatem.
§ 9. 1. Kierownik sporzÄ…dza informacjÄ™ o wynikach naboru i upowszechnia jÄ… niezwÅ‚ocznie po przeprowadzonym naborze poprzez opublikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej UrzÄ™du Gminy w Baruchowie przez okres co najmniej 3 miesiÄ™cy.
2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:
1) nazwÄ™ i adres jednostki;
2) określenie stanowiska urzędniczego;
3) imiÄ™ i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania;
4) uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nierozstrzygnięcia naboru na stanowisko.
3. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i badania lekarskie (zdolność do pracy na danym stanowisku).
4. Wzór informacji o wynikach naboru stanowi zaÅ‚Ä…cznik Nr 4.
§ 10. Jeżeli stosunek pracy osoby wyÅ‚onionej w drodze naboru ustaÅ‚ w ciÄ…gu 3 miesiÄ™cy od dnia nawiÄ…zania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spoÅ›ród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepis §9 ust. 1 i 2 stosuje siÄ™ odpowiednio.
IX. Sposób postÄ™powania z dokumentami aplikacyjnymi.
§ 11. 1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyÅ‚oniony w procesie rekrutacji zostanÄ… doÅ‚Ä…czone do jego akt osobowych.
2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowaÅ‚y siÄ™ do dalszego etapu i zostaÅ‚y umieszczone w protokole, bÄ™dÄ… przechowywane zgodnie z instrukcjÄ… kancelaryjnÄ… w archiwum zakÅ‚adowym.
3. Dokumenty aplikacyjne pozostaÅ‚ych osób bÄ™dÄ… odsyÅ‚ane lub odbierane osobiÅ›cie przez zainteresowanych.
X. Postanowienia końcowe.
§ 12. 1. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie znajdujÄ… zastosowania w przypadku:
1) Zatrudniania pracowników na podstawie umowy o pracÄ™ w zastÄ™pstwie;
2) Przeszeregowania pozostajÄ…cych w zatrudnieniu pracowników ÅšDS na stanowiska urzÄ™dnicze w ramach struktury organizacyjnej placówki.
§ 13. Regulamin wchodzi w życie z dniem 09.08.2010r. ZarzÄ…dzenie Nr 5.2010 Kierownika ÅšDS w Czarnem z dnia 09 sierpnia 2010 roku ZaÅ‚Ä…cznik do ZarzÄ…dzenia Nr 5.2010 ZaÅ‚Ä…cznik nr 1 do regulaminu naboru ZaÅ‚Ä…cznik nr 2 do regulaminu naboru ZaÅ‚Ä…cznik nr 3 do regulaminu naboru ZaÅ‚Ä…cznik nr 4 do regulaminu naboru ZaÅ‚Ä…cznik nr 4A do regulaminu naboru ZaÅ‚Ä…cznik nr 5 do regulaminu naboru |