baruchowo.bip.gmina.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
 Gminy Baruchowo  www.baruchowo.pl
ÅšDS > Regulamin naboru na stanowiska urzÄ™dnicze strona główna 
Regulamin naboru na stanowiska urzędnicze
 



Regulamin


naboru na stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze


w Åšrodowiskowym Domu Samopomocy w Czarnem.


I. Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Środowiskowym Domu Samopomocy w Czarnem.


§ 1. 1. Celem Regulaminu jest ustalenie zasad w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na stanowiska urzÄ™dnicze, w tym kierownicze stanowiska urzÄ™dnicze (w dalszej części Regulaminu zwane urzÄ™dniczymi).


2.   Regulamin okreÅ›la szczegóÅ‚owe zasady zatrudnienia pracowników w Åšrodowiskowym Domu Samopomocy w Czarnem.


3.   Nabór prowadzony jest w oparciu o przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorzÄ…dowych (Dz.U. z 2008r. Nr223, poz. 1458).


4.   DecyzjÄ™ o rozpoczÄ™ciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzÄ™dnicze podejmuje kierownik ÅšDS, okreÅ›lajÄ…c zakres zadaÅ„ oraz odpowiedzialnoÅ›ci zwiÄ…zanych z danym stanowiskiem.


II. PowoÅ‚anie  Komisji rekrutacyjnej.


§ 2. 1. W celu dokonania oceny formalnej dokumentów zÅ‚ożonych zgodnie z ogÅ‚oszeniem oraz w celu wyÅ‚onienia kandydata na wolne stanowisko urzÄ™dnicze kierownik ÅšDS w formie odrÄ™bnego  zarzÄ…dzenia powoÅ‚uje KomisjÄ™ rekrutacyjnÄ….


2. W skład Komisji rekrutacyjnej mogą wchodzić:


1) kierownik ÅšDS;


2) pracownik zastępujący kierownika ŚDS w razie jego nieobecności;


3) inne osoby posiadające odpowiednie przygotowanie merytoryczne mające znaczenie dla właściwej oceny kandydata;


3. W skÅ‚ad komisji nie może wchodzić osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia wÅ‚Ä…cznie w stosunku do osoby, która zÅ‚ożyÅ‚a ofertÄ™, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić  uzasadnione wÄ…tpliwoÅ›ci co do jej bezstronnoÅ›ci.


4.  Komisja rekrutacyjna dziaÅ‚a do czasu zakoÅ„czenia procedury naboru na wolne stanowiskopracy.


III. Etapy naboru.


§ 3. 1. OgÅ‚oszenie o naborze powinno zawierać:


1)      adres jednostki;


2)      okreÅ›lenie stanowiska;


3)      okreÅ›lenie wymagaÅ„ zwiÄ…zanych ze stanowiskiem, zgodnie z opisem danego stanowiska,


ze wskazaniem, które z nich sÄ… niezbÄ™dne, a które dodatkowe;


4)      wskazanie zakresu zadaÅ„ wykonywanych na stanowisku;


5)      wskazanie wymaganych dokumentów;


6)      okreÅ›lenie terminu i miejsca skÅ‚adania dokumentów.


2. SkÅ‚adanie dokumentów aplikacyjnych.


3. WstÄ™pna selekcja – analiza dokumentów aplikacyjnych.


4. OgÅ‚oszenie listy kandydatów, którzy speÅ‚niajÄ… wymogi formalne.


5. Selekcja koÅ„cowa kandydatów po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej.


6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze stanowisko urzędnicze.


7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.


8. OgÅ‚oszenie wyników naboru.


IV. Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze w Środowiskowym Domu Samopomocy w Czarnem.


§ 4. 1. OgÅ‚oszenie o naborze na stanowiska urzÄ™dnicze oraz o naborze kandydatów na te stanowiska umieszcza siÄ™ obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej UrzÄ™du Gminy  w Baruchowie.


2. Możliwe jest umieszczenie ogłoszenia dodatkowo w innych miejscach, m.in.:


a) na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Baruchowie;


b) prasie;


c) urzędzie pracy;


3. Ogłoszenie o naborze powinno zawierać:


1) adres jednostki;


2) określenie stanowiska;


3) okreÅ›lenie wymagaÅ„ zwiÄ…zanych ze stanowiskiem, zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich sÄ… niezbÄ™dne, a które dodatkowe;


4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku;


5) wskazanie wymaganych dokumentów;


6) okreÅ›lenie terminu i miejsca skÅ‚adania dokumentów.


4. Termin  skÅ‚adania dokumentów okreÅ›lony w ogÅ‚oszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 10 dni od daty opublikowania tego ogÅ‚oszenia w Biuletynie Informacji Publicznej  UrzÄ™du Gminy w  Baruchowie.


5.            Wzór ogÅ‚oszenia naboru na stanowisko urzÄ™dnicze stanowi  zaÅ‚Ä…cznik Nr 1.


V. Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych.


§ 5. 1. Po ogÅ‚oszeniu w Biuletynie nastÄ™puje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracÄ… na stanowiskach urzÄ™dniczych w Åšrodowiskowym  Domu Samopomocy w Czarnem.


2. Na dokumenty aplikacyjne skÅ‚adajÄ… siÄ™ w szczególnoÅ›ci:


1) list motywacyjny;


2) curriculum Vitae (CV);


3) kserokopie świadectw pracy;


4) kserokopie dyplomów potwierdzajÄ…cych wyksztaÅ‚cenie;


5) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach.


3. Dokumenty aplikacyjne składane prze osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na stanowisko urzędnicze i tylko w formie papierowej.


4. Nie ma możliwoÅ›ci przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogÄ… elektronicznÄ….


5. Nie ma możliwoÅ›ci przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogÅ‚oszeniem.


VI. Rozpatrywanie ofert.


§ 6. 1. Po upÅ‚ywie terminu zÅ‚ożenia ofert Komisja rekrutacyjna rozpoczyna swojÄ… pracÄ™.Prace Komisji odbywajÄ… siÄ™ na posiedzeniach zwoÅ‚ywanych przez jej przewodniczÄ…cego.


2. Komisja rekrutacyjna dokonuje wstÄ™pnej analizy dokumentów aplikacyjnych.


3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji, z wymogami formalnymi okreÅ›lonymi w ogÅ‚oszeniu.


4. Wynikiem analizy dokumentów jest wstÄ™pne okreÅ›lenie możliwoÅ›ci zatrudnienia kandydata do pracy na stanowiskach urzÄ™dniczych.


5. Informacje o kandydatach, którzy zgÅ‚osili siÄ™ do naboru, stanowiÄ… informacje publicznÄ… w zakresie objÄ™tym wymaganiami zwiÄ…zanymi ze stanowiskiem urzÄ™dniczym, okreÅ›lonymi w ogÅ‚oszeniu o naborze.


6. Wzór listy kandydatów speÅ‚niajÄ…cych wymagania formalne okreÅ›lone w ogÅ‚oszeniu o naborze stanowi zaÅ‚Ä…cznik Nr 2.


VII. Wybór kandydata.


§ 7. 1. Z kandydatami, których oferty speÅ‚niajÄ… wymogi formalne Komisja rekrutacyjna przeprowadza rozmowÄ™ kwalifikacyjnÄ….


2. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.


3. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:


1) predyspozycje i umiejÄ™tnoÅ›ci kandydata gwarantujÄ…ce prawidÅ‚owe wykonywanie powierzonych obowiÄ…zków;


2) posiadanÄ… wiedzÄ™ o samorzÄ…dzie gminnym;


3) obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata.


4) cele kandydata.


4. Każdy członek Komisji rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.


§ 8. 1. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja rekrutacyjna wybiera kandydata, który uzyskaÅ‚ najwyższÄ… liczbÄ™ punktów.


2. Z przeprowadzonego naboru kandydatów sporzÄ…dza siÄ™ protokóÅ‚.


3. ProtokóÅ‚ zawiera:


1) okreÅ›lenie stanowiska urzÄ™dniczego, na które byÅ‚ prowadzony nabór;


2) liczbÄ™ kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego nie wiÄ™cej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych wedÅ‚ug poziomu speÅ‚nienia przez nich wymagaÅ„ okreÅ›lonych w ogÅ‚oszeniu o naborze;


3) liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne;


4) informacjÄ™ o zastosowanych metodach i technikach naboru;


5) uzasadnienie dokonanego wyboru;


6) skÅ‚ad Komisji przeprowadzajÄ…cej nabór.


4. Wzór protokoÅ‚u z przeprowadzonego naboru stanowi zaÅ‚Ä…cznik Nr 3.


VIII. Informacja o wynikach naboru i zawarcie umowy o pracÄ™ z wybranym kandydatem.


§ 9. 1. Kierownik sporzÄ…dza informacjÄ™ o wynikach naboru i upowszechnia jÄ… niezwÅ‚ocznie po przeprowadzonym naborze poprzez opublikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej  UrzÄ™du Gminy w Baruchowie przez okres co najmniej 3 miesiÄ™cy.


2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:


1) nazwÄ™ i adres jednostki;


2) określenie stanowiska urzędniczego;


3) imiÄ™ i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania;


4) uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nierozstrzygniÄ™cia  naboru na stanowisko.


3. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i badania lekarskie (zdolność do pracy na danym stanowisku).


4. Wzór informacji o wynikach naboru stanowi zaÅ‚Ä…cznik Nr 4.


§ 10. Jeżeli stosunek pracy osoby wyÅ‚onionej w drodze naboru ustaÅ‚ w ciÄ…gu 3 miesiÄ™cy od dnia nawiÄ…zania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej  osoby spoÅ›ród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepis §9 ust. 1 i 2 stosuje siÄ™ odpowiednio.


IX. Sposób postÄ™powania z dokumentami aplikacyjnymi.


§ 11. 1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyÅ‚oniony w procesie rekrutacji zostanÄ… doÅ‚Ä…czone do jego akt osobowych.


2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowaÅ‚y siÄ™ do dalszego etapu i zostaÅ‚y umieszczone w protokole, bÄ™dÄ… przechowywane zgodnie z instrukcjÄ… kancelaryjnÄ… w archiwum zakÅ‚adowym.


3. Dokumenty aplikacyjne pozostaÅ‚ych osób bÄ™dÄ… odsyÅ‚ane lub odbierane osobiÅ›cie przez zainteresowanych.


X. Postanowienia końcowe.


§ 12. 1. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie znajdujÄ… zastosowania w przypadku:


1)   Zatrudniania pracowników na podstawie umowy o pracÄ™ w zastÄ™pstwie;


2)   Przeszeregowania pozostajÄ…cych w zatrudnieniu pracowników ÅšDS na stanowiska urzÄ™dnicze w ramach struktury organizacyjnej placówki.


§ 13. Regulamin wchodzi w życie z dniem 09.08.2010r.

ZarzÄ…dzenie Nr 5.2010 Kierownika ÅšDS w Czarnem z dnia 09 sierpnia 2010 roku

Załącznik do Zarządzenia Nr 5.2010

Załącznik nr 1 do regulaminu naboru

Załącznik nr 2 do regulaminu naboru

Załącznik nr 3 do regulaminu naboru

Załącznik nr 4 do regulaminu naboru

Załącznik nr 4A do regulaminu naboru

Załącznik nr 5 do regulaminu naboru

 

Opublikowane przez: Aneta Paczyńska | Autor: Katarzyna Korpusińska | Data wprowadzenia: 2013-12-16 18:43:22.

Zobacz:
 Status Prawny .  ZarzÄ…dzenia Kierownika .  Kontrola zarzÄ…dcza - oÅ›wiadczenia .  Kierownictwo .  OgÅ‚oszenia .  Informacja o przetwarzaniu danych osobowych .  Pracownicy i ich kompetencje  .  Realizacja ZadaÅ„ .  Statut .  Regulaminy  .  Struktura Organizacyjna .  Informacje o majÄ…tku .  Informacje nieudostÄ™pnione .  OÅ›wiadczenia majÄ…tkowe .  Rejestry i archiwa .  ZaÅ‚atwianie Spraw .  OgÅ‚oszenia o naborze .  Tryb DziaÅ‚ania, Kompetencje .  Programy pracy i plany dziaÅ‚alnoÅ›ci . 
Data wprowadzenia: 2013-12-16 18:43:22
Autor: Katarzyna Korpusińska
ObowiÄ~Ezuje od: 2013-12-16
Opublikowane przez: Aneta Paczyńska
  Biuletyn Informacji Publicznej - baruchowo.bip.gmina.pl